شنبه 9 تیر 1403

آیت‌الله جنتی: مشارکت در انتخابات به جای آوردن شکر نعمت است

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
آیت‌الله جنتی: مشارکت در انتخابات به جای آوردن شکر نعمت است

دبیر شورای نگهبان گفت: ان‌شالله شاهد مشارکت پرشور مردم در انتخابات خواهیم بود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز (چهارشنبه 6 تیر 1403) این شورا اظهار داشت: دیروز عید سعید غدیر خم بود و عاشقان و ارادتمندان امیرالمومنین حضرت علی (ع) در سراسر ایران اسلامی برای بزرگداشت این عید باعظمت تلاش کردند.

وی افزود: این تلاش‌ها شایسته تقدیر است و همچنین این گستردگی حضور مردم در این مراسم نشان از تعلق خاطر مردم به اعتقادات و آموزه‌های دینی دارد.

قدردانی از تلاش‌های رئیس دستگاه قضا

دبیر شورای نگهبان همچنین فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) را گرامی داشت و گفت: زحمات مدیران و کارکنان پرتلاش قوه قضاییه به ویژه جناب حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رییس محترم قوه قضاییه را قدر می‌نهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این مجاهدت‌ها، شاهد گسترش عدالت و ریشه‌کن شدن فساد در جامعه باشیم.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: عدالت در قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جایگاهی ممتاز و رفیع دارد و این جایگاه برجسته باید در حرکت کلی کشور لحاظ شود.

مردم‌سالاری دینی حاصل مجاهدت امام است

دبیر شورای نگهبان در خصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که روز جمعه 8 تیر برگزار خواهد شد، بیان داشت: مردم شریف ایران اسلامی در ایام تبلیغات انتخاباتی با شعارها و برنامه‌های نامزدهای محترم آشنا شده‌اند و ان‌شاءالله با مشارکت پرشور و آگاهانه خود حماسه‌ساز خواهند شد.

وی در پایان ابراز داشت: مشارکت مسئولانه و آگاهانه در انتخابات، در واقع به جای آوردن شکر نعمت بی‌بدیل نظام مردم‌سالاری دینی است که حاصل مجاهدت امام و مجاهدان مخلصی است که برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران از جان خویش گذشتند.