جمعه 4 خرداد 1403

آیت الله سبحانی: مسائل دینی در مدیریت کتابخانه‌ها مورد توجه باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیت الله سبحانی: مسائل دینی در مدیریت کتابخانه‌ها مورد توجه باشد

قم - ایرنا - آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، بر اهمیت توجه به مسائل دینی اعضای کتابخانه‌های عمومی تاکید و نقش کتابخانه‌های عمومی در این رابطه را مهم توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، این مرجع تقلید در دیدار سرپرست اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان قم، ضمن ارزشمند دانستن توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از فعالیت های اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم در این زمینه قدردانی کرد.

آیت الله سبحانی همچنین بر استفاده از کتابداران فعال و دلسوز و تلاش در جهت افزایش رضایت اعضای کتاب‌خانه‌های عمومی تاکید کرد.

وی از همکاری موسسه امام صادق (ع) با نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان نمونه‌ای از تجربه موفق نقش حوزه علمیه و روحانیت در کمک به توسعه کتابخوانی و تحصیل جوانان یاد کرد.

سرپرست اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان قم همچنین در ادامه با حجت الاسلام علیرضا سبحانی، مدیر موسسه امام صادق (ع) دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در این دیدار گفت: کتابدارانی که در کتابخانه موسسه امام صادق (ع) مشغول کار بوده‌اند، کتابدارانی فعال و دلسوز بوده‌اند و امیدواریم تجربه موفق همکاری ما با نهاد کتابخانه های عمومی در اداره کتابخانه عمومی در بخش خواهران، در راه اندازی بخش برادران نیز تکرار شود و رضایت کاربران را در پی داشته باشد.

وی افزود: در مدت همکاری بیش از 10 سال با نهاد کتابخانه‌ها، موسسه امام صادق (ع) نیز خدمات گوناگونی از جمله خرید کتاب، تامین امکانات و تجهیزات و ایجاد شرایط مناسب جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی را ارائه کرده‌است.

سبحانی بیان داشت: از نظر موسسه امام صادق (ع)، کتابخانه عمومی، تنها به عنوان فضایی برای رشد علمی افراد نبوده و توجه به ابعاد مذهبی، اخلاقی و ارتقای فرهنگی اعضای کتابخانه از اولویت های ما در کتابخانه است.

مدیر موسسه امام صادق (ع) تصریح کرد: در همین راستا، یکی از خدمات ویژه موسسه امام صادق (ع) به کاربران، سیستم اختیاری اعلام حضور اعضای کتابخانه به والدین آنهاست که در پی درخواست والدین راه اندازی شده‌است‌.

در ادامه این دیدار، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان گفت: کتابخانه‌های عمومی با رویکرد جدید و در قالب باشگاه‌های فرهنگی، خدمات متنوعی را در مناطق مختلف استان و به همه گروه‌های سنی جامعه ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت موسسات دینی و هم افزایی با آن‌ها فزود: معتقدیم که قم ظرفیت‌های فرهنگی زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ در چنین شرایطی، این هم افزایی در جهت ارائه خدمات فرهنگی به عموم مردم بسیار ارزشمند است.

بخش خواهران کتابخانه عمومی موسسه امام صادق (ع) در سال 1380 و با همکاری اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان قم و موسسه امام صادق (ع) در محلی با مساحت یکهزار متر مربع افتتاح شد. این کتابخانه دارای سالن مطالعه، بخش کودک و نوجوان، کتابهای کمک درسی، مخزن و غیره است. کتابخانه موسسه امام صادق (ع) همچنین از نظر منابع دارای سه هزار و 846 نسخه کتاب کودک، 14 هزار و 725 نسخه کتاب بزرگسال و 2 هزار و 42 نسخه کتاب کمک درسی است.

برچسب‌ها