دوشنبه 2 مهر 1403

آیت الله مومن گفت خاتمی سه رأی موافق در شورای نگهبان دارد، خواست که رهبری تعیین تکلیف کند / حدادعادل از خدمات دولت سازندگی تجلیل کرد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آیت الله مومن گفت خاتمی سه رأی موافق در شورای نگهبان دارد، خواست که رهبری تعیین تکلیف کند / حدادعادل از خدمات دولت سازندگی تجلیل کرد

هاشمی رفسنجانی روز بیست و پنجم اردیبهشت در مورد دیدار انتخاباتی با حسن غفوری‌فرد، برخی نمایندگان مجلس ششم و یکی از اعضای شورای نگهبان نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 24 اردیبهشت 1380 را بخوانید؛

آقای [محمدمهدی] صباحی، مسئول شهرک مهدیه حوزه [علمیه] قم آمد. گفت، تاکنون 1000 واحد مسکونی تحویل شده و 1000 واحد در دست ساخت است و آب و برق و تلفن و گاز تأمین شده و فضای سبزی وسیع با آب قنات ساخته شده است. از من به خاطر کمک‌های فراوان و دادن زمین قدردانی کرد و از وزارت مسکن [و شهرسازی]، به خاطر تأخیر در تکمیل زیربناها گله دارند. بناست ده هزار واحد مسکونی ساخته شود.

آقای [حسن] غفوری‌فرد، [عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی] آمد. نامزد [انتخابات] ریاست‌جمهوری شده است. از [حزب] مؤتلفه گله داشت که با اینکه به اتفاق آرا به نامزدی او، رأی داده‌اند، اکنون حاضر نیستند که او را تأیید کنند و از آقای [علی‌اکبر] ناطق [نوری] نیز گله داشت و گفت، آقای [علی] شمخانی، [وزیر دفاع]، اگر می‌خواست نامزد شود، بهتر بود مدتی قبل، از نظامی‌گری استعفا می‌داد.

آقای مهندس [سیدرضا] میرمحمد صادقی و [آقای محمود گوهرین]، مدیرعامل شرکت پرلیت [و علیرضا ناصر معدلی] آمدند که در پالایشگاه بندرعباس و سد شهید رجایی و سد مسجدسلیمان، کار عمده‌ای را انجام داده‌اند و دوران سازندگی را از پُربارترین دوره‌های تاریخ ایران خواندند و گفتند، در ساحل کنار عسلویه، اسکله‌ای ساخته‌اند، اما از آنها خواسته‌اند که به جای دیگری بروند. برای جلوگیری از اخراج آنها به دلیل نزدیکی این محل با معادن [نفت و گاز]، استمداد کردند.

عصر آقای [محمدحسن] محجوبی آمد؛ ماشین بافت فرش اختراع کرده که شبیه فرش‌های دستبافت تولید می‌کند. در دوران ریاست‌جمهوری من، از او حمایت شده و وام و ارز و زمین گرفته، ولی هنوز کارش ناتمام مانده است؛ برای تخفیف‌هایی در قیمت زمین و نرخ بهره وام استمداد کرد.

حدود پنجاه نفری از نمایندگان مستقل و راست مجلس [ششم] آمدند. آقای [غلامعلی] حدادعادل و جمعی از نمایندگان صحبت کردند و از خدمات فراوان دوران سازندگی و نقش من در مجلس و جنگ و انقلاب، تجلیل کردند و خواستار حضور بیشتر در صحنه برای جلوگیری از تضعیف انقلاب شدند و بعضی‌ها با صراحت از اوضاع فرهنگی و اقتصادی و سیاسی جاری، ابراز نگرانی کردند. من هم سخنرانی مفصلی در مورد کارایی نظام و خطرهای موجود کردم و از آنها خواستم که منسجم‌تر عمل کنند.

ظهر، آقای محمد مؤمن، عضو شورای نگهبان آمد. ناهار را با هم خوردیم. گزارشی از موارد تصویب و ردصلاحیت‌های داوطلبان داد و گفت، آقای [سیدمحمد] خاتمی، به طور طبیعی در شورای نگهبان، جز دو سه رأی موافق ندارد و اگر رأی‌گیری شود، رد می‌شود و خواست که رهبری تعیین تکلیف کنند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1906713