پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آیت الله یزدی در مسیر اسلام و انقلاب راسخ و ثابت قدم بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیت الله یزدی در مسیر اسلام و انقلاب راسخ و ثابت قدم بود

قم ایرنا نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله یزدی در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب و حمایت از امام و رهبری، همواره راسخ، ثابت قدم و استوار بود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جمعه شب در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله یزدی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: این فقیه مجاهد از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی بود که تهدیدها، تحقیرها، زندان ها و آوارگی خود و خانواده اش را به جان خرید.

وی با بیان اینکه مهمترین رکن مبارزه با دشمنان، تلاش برای کسب رضایت پروردگار است، خاطرنشان کرد: جهاد ابعاد مختلفی دارد، ازجهاد با نفس تا رویارویی با دشمنان و جهاد فرهنگی که همه ابعاد آن در شخصیت برجسته مرحوم آیت الله یزدی وجود داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب، آیت الله یزدی را دارای ایمانی راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و برخوردار از غیرت دینی و انقلابی عنوان کرد و افزود: این تعبیر رسا و بلندی در رابطه با شخصیت جامع ایشان است.

وی با اشاره به تأکید آیات و روایات بسیار بر مسأله علم و دانش، بصیرت و آگاهی و جهاد و استقامت، گفت: شخصیت کمال یافته انسانی هایی همچون آیت الله یزدی، دارای تمامی این شاخص های قرآنی هستند که ایشان را در جایگاهی برجسته قرار می دهد.

حسینی بوشهری همچنین تصریح کرد: مرحوم آیت الله یزدی علاوه بر تدریس و تربیت شاگردان بسیار در حوزه های علمیه، فعالیت های ارزشمند فرهنگی و تألیف کتاب های بسیاری داشته اند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به مسؤولیت ها و منصب های متعدد اجرایی مرحوم آیت الله یزدی پس از انقلاب اسلامی که هر کدام شخصیتی برجسته و توانمند می طلبد، تصریح کرد: هیچ کدام از این مقام ها و منصب ها ذره ای از زی طلبگی و ساده زیستی این عالم ربانی کم نکرد.

امام جمعه موقت قم ارادت و اعتماد مردم به مرحوم آیت الله یزدی در تمامی ابعاد دینی و انقلابی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان پیش از انقلاب اسلامی با همه توان با نظام طاغوتی مبارزه کرد و پس از انقلاب نیز در برابر نفوذ دشمنان در نظام اسلامی به شدت مقابله می کرد.

وی در پایان با بیان اینکه آیت الله یزدی برای نسل امروز حوزه های علمیه یک الگوی تمام عیار است، اظهار داشت: ما باید قدر چنین شخصیت های مبارز و انقلابی، ساده زیست و تلاشگر در عرصه های دینی، علمی و انقلابی را بدانیم.

آیت‌الله شیخ محمد یزدی رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف قم در مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه 19 آذر ماه 99 پس از سال ها مبارزه، تحصیل و تهذیب به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت.

*س_برچسب‌ها_س*