چهارشنبه 11 مهر 1403

ابراز ارادات نخست‌وزیر ژاپن به آمریکا در بدو ورود به دفترش

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ابراز ارادات نخست‌وزیر ژاپن به آمریکا در بدو ورود به دفترش

اقتصادنیوز: «شیگرو ایشیبا» نخست وزیر جدید ژاپن که پیشتر وزیر دفاع سابق این کشور بود و حامی نسخه آسیایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این بخش از جهان است، در نخستین اقدام خارجی خود پس از به قدرت رسیدن با کاخ سفید تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وی پس از انتصاب به سمت نخست وزیری ژاپن، امروز چهارشنبه (به وقت محلی) نخستین تماس تلفنی را با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برقرار کرد.

ایشیبا در این تماس تلفنی با اعلام اینکه ائتلاف بین واشنگتن و توکیو در دوران نخست وزیری فومیو کیشیدا، نخست وزیر پیشین ژاپن به طور چشم گیری تحکیم یافت، متعهد شد که وی نیز ادامه دهنده همین مسیر خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی ژاپن تاکید کرد که توکیو قصد دارد تا 2 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور متبوعش را تا سال 2027 به مسائل دفاعی اختصاص دهد.

شیگرو ایشیبا 10 شهریور 1403 پس از آنکه در انتخابات حزب لیبرال دموکرات ژاپن که در مورخ 6 شهریور همان ماه به پیروزی رسید، روز گذشته با تصویب قاطع پارلمان این کشور به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن منصوب شد.

خبر مرتبط دولت ژاپن استعفا کرد

اقتصادنیوز: رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که در آستانه تشکیل کابینه جدید، دولت کنونی این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

فومیو کشیدا نخست وزیر پیشین نیز پس از یک دوره سه ساله و به دنبال یک رسوایی مالی که به اعتماد رأی دهندگان به حزب حاکم لطمه زد، اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ابراز ارادات نخست‌وزیر ژاپن به آمریکا در بدو ورود به دفترش 2