شنبه 8 اردیبهشت 1403

ابراز انزجار پاکستانی‌ها از جنایات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ابراز انزجار پاکستانی‌ها از جنایات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس

اسلام‌آباد - ایرنا - مقام‌های پاکستان، رهبران سیاسی و روسای احزاب این‌کشور جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه حمله به نمازگزاران بی دفاع در مسجدالاقصی را محکوم و سکوت جامعه جهانی در قبال تهاجم نیروهای اشغالگر اسرائیل را شرم آور عنوان کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی که با محکومیت از سوی کشورهای مسلمان منطقه و دیگر کشورهای جهان همراه بوده، واکنش شدید مردم پاکستان به ویژه مقامات این کشور، رهبران سیاسی و روسای احزاب را نیز درپی داشت.

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان طی پیامی گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل مرتکب اقدام شرم آور دیگری علیه قبله اول مسلمانان شد اما اینگونه اقدامات هیچ تاثیری بر عزم و امید برادران ما در فلسطین نخواهد داشت.

وی خطاب به جامعه بین الملل افزود: آن زمان دور نیست که با رویکرد صادقانه و فراتر از منافع شخصی به مساله فلسطین رسیدگی شود.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت: ما با قوی ترین جملات حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجدالاقصی را محکوم می کنیم و آن را مغایر با قوانین بین المللی و هنجارهای حقوق بشر می‌دانیم.

وزیر امور مذهبی پاکستان نیز حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی را بدترین تروریسم و اقدام ضدبشری دانست. «پیر نورالحق قادری» روز یکشنبه در پیام خود افزود: عزم و اراده فلسطینیان در نبرد با رژیم اشغالگر قدس ستودنی است و پاکستان به حمایت از مقاومت ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

رئیس مجلس سنای پاکستان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای‌، تهاجم نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی و خشونت‌ها علیه نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

«محمد صادق سنجرانی» حمله صهیونیست‌های افراطی به نمازگزاران بی دفاع در مسجدالاقصی را یک اقدام بزدلانه و مذموم دانست و افزود: رژیم غاصب اسرائیل باید به تهاجم و اقدامات ضدانسانی خود پایان دهد.

وی تاکید کرد: پاکستان در کنار ملت فلسطین است، موضع ما محکم و روشن است و معتقدیم که رژیم جعلی اسرائیل هرگز قادر به تضعیف مقاومت و نبرد فلسطینیان برای داشتن کشور آزاد و مستقل نیست.

رئیس مجلس سنای پاکستان گفت که نمایندگان مجلس این کشور در نشست آتی به اتفاق آراء قطعنامه‌ای در محکومیت حمله به مسجدالاقصی و رژیم صهیونیستی تصویب می‌کنند.

حکمران ایالت پنجاب پاکستان نیز با اعلام همبستگی با مردم فلسطین، سکوت جامعه جهانی در قبال تهاجم نظامیان صهیونیستی و اهانت به مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین جهان را شرم آور عنوان کرد.

«محمد سرور» گفت: تهاجم به نمازگزاران در مسجدالاقصی به ویژه در ایام ماه رمضان اقدامی شنیع است و ما از جامعه بین الملل به ویژه سازمان ملل می‌خواهیم برای برخورد با رژیم صهیونیستی وارد صحنه شود.

روسای احزاب جماعت اسلامی و جمعیت علمای اسلام در پاکستان نیز در واکنش به تشدید خشونت‌ها در بیت المقدس، حمله نظامیان صهیونیستی به نمازگزاران در جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کردند.

سناتور «سراج الحق» و «مولانا فضل الرحمان» سکوت جهانی در قبال تهاجم به قبله اول مسلمین را سرزنش کرده و گفتند: نهادهای بین المللی باید جلوی رژیم صهیونیستی و توقف حمله به مردم مظلوم فلسطین را بگیرند.

وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته حمله نظامیان اشغالگر صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و آن را مغایر هنجارهای بشردوستانه و حقوق بشری خواند.

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهرکنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی بود.

همزمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد: 90 شهروند فلسطینی در جریان درگیری‌های شنبه شب با نظامیان اشغالگر در اطراف باب العامود، باب الساهره، محله شیخ جراح، باب الاسباط، و حطه در قدس اشغالی زخمی شدند.

*س_برچسب‌ها_س*