یک‌شنبه 1 مهر 1403

ابلاغ مصوبه تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان»

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ابلاغ مصوبه تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان»

رئیس جمهور مصوبه تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» را ابلاغ کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» را که در جلسه علنی روز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16 آذر 1402 به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

به گزارش تسنیم، به موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مودیان مشمول این قانون، علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، موظفند برای فروش کلیه کالا و خدمات خود صورتحساب الکترونیکی صادر کنند و اطلاعات این صورتحساب‌ها را در مقاطع زمانی معین برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

طبق قانون پایانه های فروشگاهی، رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی (pos)، درگاه پرداخت الکترونیکی و تمامی وسایلی که امکان اتصال به شبکه پرداخت اینترنتی را داشته باشند، به عنوان پایانه های فروشگاهی شناخته می‌شوند. برای تمامی این وسایل، باید ثبت نام در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی انجام شود. تمامی این دستگاه‌ها می‌توانند از دریافت صورتحساب مالیات الکترونیکی برخوردار شوند. دارندگان پایانه فروشگاهی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کرده و صورتحساب خود را صادر کنند.