چهارشنبه 18 مهر 1403

ابوترابی‌فرد: مدیریت سیاسی باید مبتنی بر اخلاق باشد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ابوترابی‌فرد: مدیریت سیاسی باید مبتنی بر اخلاق باشد

امام جمعه موقت تهران گفت: همه مسئولان باید اخلاق، ادب، تواضع و احترام به انسان‌ها را به عنوان یک تکلیف قطعی الهی مدنظر قرار دهند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در نخست نمازجمعه تهران با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل کنترل آسیب‌های قدرت در نظام اسلامی، آراستگی مدیران در همه سطوح به خصوص سطوح عالی مدیریت به تقوا و علم است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) به مالک اشتر فرمودند که مراقب باش چون قدرت خطرآفرین است. در منطق دین، مراقبه و محاسبه از عوامل کلیدی تهذیب و اصلاح نفس است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همه باید آراسته به تقوا و معرفت الهی باشند؛ اما کسانی که در جایگاه مهمی از نظام قرار دارند، مسئولیت ویژه‌ای دارند و باید به طور جدی مراقب باشند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: تصمیم‌سازی براساس اصول و مبانی علمی و معرفتی و توحیدی از توصیه‌های قرآن است. اخلاق سیاسی نقش تعیین‌کننده در پویایی و نشاط جامعه دارد. همانطور که طبق اصل سوم قانون اساسی، تمامی قوانین و مقررات باید در چارچوب اسلام باشد، باید عملکرد مسئولان هم منطبق بر ارزش‌ها، قواعد، موازین و اصول اخلاق اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت سیاسی باید مبتنی بر اخلاق باشد، گفت: اخلاق مدیران در ارتقا اعتماد عمومی بسیار سرنوشت‌ساز است. اعتمادآفرینی اخلاق فراتر از قوانین است. اعتماد مردم، عمق تعهدات مسئولان به اصول اخلاقی و قواعد حکمرانی است. اینکه مقام معظم رهبری به دیدارهای مردمی و حضور در میان مردم تاکید دارند، برای این است که سطح اخلاق مدیران را ارتقا می‌بخشد. از این رو بنده از حضور رئیس‌جمهور در کردستان و قطب صنعتی استان تهران تشکر می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همه مسئولان باید اخلاق، ادب، تواضع و احترام به انسان‌ها را به عنوان یک تکلیف قطعی الهی مدنظر قرار دهند.

این خبر تکمیل می‌شود...