شنبه 1 اردیبهشت 1403

اجباری شدن واکسن کرونا برای اکثریت نیروی کار در آمریکا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اجباری شدن واکسن کرونا برای اکثریت نیروی کار در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با افزایش یافتن محدوده جغرافیایی وکاری در گستره واکسیناسیون اجباری کوید -19 در کشور آمریکا، هزاران کارگر واکسینه نشده در سراسر این کشور با خطر احتمالی از دست دادن شغل خود مواجه شده اند.

اما با وجود مقاومت‌ها، اجباری شدن واکسیناسیون در ترغیب کارمندان مردد به انجام این کار موثر بوده است.

با واکسناسیون اجباری برای کارکنان ایالتی و پیمانکاران، دولت آمریکا تاکنون این قانون را برای 100 میلیون نفر الزامی کرده‌است. این تعداد، دوسوم نیروی کار آمریکا را تشکیل می‌دهد.

همچنین قانون واکسن اجباری کوید -19 در کسب و کارهای با تعداد کارکنان بالای 100 نفر در حال تصویب شدن است. این در حالی است که طرح واکسیناسیون بخش خصوصی در آمریکا با اعتراضات شدید از سمت شرکت‌های بزرگ این کشور همراه بوده است.

واکسن کوید -19 در آمریکا، اولین بار برای کارکنان بخش سلامت اجباری شد که با مقاومت برخی از پرستاران و دیگر کارکنان بخش سلامت همراه بود. برخی از آن‌ها گفته بودند به دلیل نگرانی از اثرات جانبی و طولانی مدت واکسن کرونا ترجیح می‌دهند کار خود را از دست بدهند، اما این واکسن را تزریق نکنند. با این حال مارتی دیکینسون رئیس هیئت نمایندگان دانشگاه واشنگتن در این رابطه گفته است:«واکسیناسیون اجباری به مردم انگیزه داده است فرایند واکسیناسیون خود را کامل کنند.»

از ابتدای فراگیری 700،000 نفر ازمردم آمریکا بر اثر ابتلا به کوید -19 جان خود را از دست داده‌اند. سخنگوی کاخ سفید در هفته گذشته اعلام کرد تا کنون 77% جمعیت آمریکا حداقل یک دز از واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید واکسن کرونا آمریکا نیروی کار واکسیناسیون بازگشایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است