پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجرای طرح بهداشت روان در مدارس آستارا آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای طرح بهداشت روان در مدارس آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از اجرای طرح بهداشت روان در مدارس، با هدف پیشگیری از مشکلات روحی و روانی دانش‌آموزان در ایام کرونا خبر داد.

نظام عباسی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح به مناسبت هفته بهداشت روان از روز گذشته آغاز شده و مسابقه کتابخوانی، جلسات توجیهی، آموزش در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای دانش آموزان و آموزش فرزند پروری و همسرداری والدین از بخش های آن است.

وی افزود: برنامه های هفته بهداشت روان با شعار سلامت روان و نشاط اجتماعی اجرا می شود و خانواده و مدرسه به عنوان 2 نهاد تاثیرگذار باید با توجه به سن، روح و اندیشه دانش آموزان، آنها را با اصول بهداشت روان آشنا کنند.

وی اظهار کرد: بهداشت روان از مهم ترین شاخص های بهداشتی انسان تلقی می شود و روحیه لطیف کودکان در دوره ابتدایی و روحیه حساس نوجوانان در دوران دبیرستان، آماده دریافت بهترین و پاک ترین پیام های زندگی است.

عباسی گفت: یکی از مهمترین تبعات همه گیری کرونا علاوه بر آسیب های اجتماعی و اقتصادی و مرگ و میر بالای آن، عوارض روانشناختی است به گونه ای که در گروه های مختلف جامعه باعث افزایش استرس، اضطراب و ترس شده است.

وی ادامه داد: اضطراب، استرس، نبود اعتماد به نفس، احساس حقارت، افسردگی و حسادت از تهدیدات روانی دانش آموزان است و باید با مراقبت والدین و معلمان، عوامل محیطی حاکم در خانواده، مدرسه و اجتماع به تهدید روانی تبدیل نشود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: آموزش و پرورش بهترین محیط آموزش بهداشت و سلامت است و اجرای برنامه های پیشگیرانه و آموزشی در سنین کودکی، از اهمیت خاصی در اعتلای بهداشت و روان جامعه برخوردار است.

24 تا 30 مهرماه هفته بهداشت روان نامگذاری شده است و بیماری کرونا که بیش از 200 کشور جهان را درگیر خود کرده، به خاطر اعمال محدودیت ها، بر اعصاب و روان آدمی نیز تاثیرگذار است.

آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است و 18 هزار دانش آموز در 150 مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند.

*س_برچسب‌ها_س*