چهارشنبه 18 مهر 1403

اجرای طرح دریابست در آب های هرمزگان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع

مدیرکل شیلات هرمزگان ازاجرای طرح دریابست از2 مهر تا نهم مهرماه سال جاری خبر داد.

دنیای اقتصاد - بندرعباس - مسعود بارانی در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان با اشاره به ممنوعیت صید همه آبزیان در زمان دریابست افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح به مدت 8روز در کلیه آب‌های استان اجرا خواهد شد.

بارانی گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم دریاروی شناورهای صیادی امکان تخلف شناورهای صیادی به کمترین حد ممکن می‌رسد و نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح، ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان را از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

بارانی تصریح کرد: دریابست در آبهای هرمزگان می تواند فرصتی مغتنم برای مدیریت صید مسئولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد و شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند، بر اساس اعلام نظر تعاونی ها ی صیادی و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ممنوعیت صید اعمال می کند.

--> اخبار مرتبط