جمعه 13 مهر 1403

اجرای پروژه‌های کلان محرومیت‌زدائی از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اجرای پروژه‌های کلان محرومیت‌زدائی از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در زنجان

فرشاد پیری، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرای پروژه‌های کلان محرومیت‌زدائی از دو سال گذشته آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشاد پیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی امسال در پروژه‌های بهسازی و مرمت مدارس استان فعالیت می‌کند و آمادگی لازم را برای احداث مدارس دارد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل راه و شهرسازی برای احداث راه‌های روستایی و پل‌ها خبرداد و گفت: در سال‌های گذشته این اقدامات انجام شده است و امسال هم ادامه می‌یابد. این مسئول بیان داشت: سازمان بسیج سازندگی در پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی اقدامات مقدماتی را انجام داده و این پروژه‌ها را اجرایی می‌کند. رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، ادامه داد: همه برنامه‌ها و خدمات سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از سال 98 تا کنون به نام شهدای استان زنجان افتتاح و بهره‌برداری شده است که امسال نیز پروژه‌های استان به نام شهدا افتتاح می‌شود. پیری از پیش‌بینی حداقل 12 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آب استان خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع محقق شود. وی با بیان اینکه در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرای پروژه‌های کلان محرومیت‌زدائی از دو سال گذشته آغاز شده است و در فاز بعدی با اختصاص 68 میلیارد تومان در بحث آب شرب روستایی اتفاق خوب و عظیمی اتفاق خواهد افتاد. این مسئول تصریح کرد: با توجه به کاهش منابع آب ضروری است مدیریت لازم انجام شود که از مردم ولایتمدار درخواست داریم در بحث مدیریت مصرف آب و برق کمک کار دولت و جامعه باشیم تا از این بحران عبور کنیم. رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان ادامه داد: در 20 سال عمر بسیج سازندگی یک هزار و 790 پروژه توسط بسیج سازندگی استان زنجان اجرایی شده است. پیری با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در حوزه‌های کارآفرینی، آموزش و خدمت رسانی نیز فعال است، افزود: تمامی پروژه‌های استان با سه ضلع بسیج سازندگی، دولت به عنوان بهره بردار و گروه‌های جهادی و اهالی روستای جامعه هدف اجرایی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرومیت زدائی در روستاها و مناطق محروم استان زنجان، با حداقل 30 تا 70 درصد صرفه‌جویی انجام و با نظارت مهندسان دولتی تحویل داده می‌شود. انتهای پیام /