شنبه 14 مهر 1403

اجرای کامل ممنوعیت یک ماهه فعالیت مشاغل در گرو اطلاع رسانی لازم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای کامل ممنوعیت یک ماهه فعالیت مشاغل در گرو اطلاع رسانی لازم است

زنجان - ایرنا - جانشین پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تعدادی از واحدهای صنفی شهر از اجرای طرح ممنوعیت یک ماهه مشاغل غیرضرور ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند بر این مبنا این مهم از طریق اصناف به اتحادیه‌های صنفی، بازار و دیگر واحدهای مشمول ابلاغ و اجرای آن رصد می‌شود.

سرهنگ امیرعلی محمدی روز چهارشنبه در اولین جلسه قرارگاه مدیریت و پیشگیری از کرونای استان افزود: نیروی انتظامی استان نیز در اجرای دستورات سلسه مراتب باتمامی توان در خدمت دستگاه های متولی امر در قرارگاه عملیاتی برای اجرایی کردن مصوبات ستاد ملی کرونا انجام وظیفه می کند.

وی با بیان اینکه اکیپ بندی برای اجرای بهینه این طرح انجام گیرد، اضافه کرد: بر این اساس نیروی انتظامی استان نیز متناسب این موضوع نسبت به نظارت و برخوردهای لازم با متخلفان مبادرت می کند چراکه تحقق این مهم می تواند به پیشبرد فعالیت های پیشگیرانه کمک بسزایی کند.

محمدی با بیان اینکه واحدهای مختلف مستقر در بازار زنجان بطور طبیعی و با فرا رسیدن تاریکی شب از ساعت 18 عصر نسبت به بستن واحدهای خود اقدام می کنند، افزود: اما در این میان واحدهایی از قبیل فست فودها، رستوران ها یا حتی پاساژها فعال هستند که این موجب می شود ترددها در سطح شهر از ساعت 18 به بعد افزایش یابد که در این خصوص پیشنهاد می شود ابلاغیه ستاد ملی کرونا بیشتر آگاهی بخشی شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت امکان می توان از آژیری خودرویی مبنی بر تعطیلی ساعت مشاغل غیر ضرور مشمول طرح طبق ساعت اعلام شده استفاده کرد گفت: نیروی انتظامی این استان با تمامی توان پای کار بوده و در این میان همکاری‌ها به منظور اجرایی شدن این مصوبه منوط به ارائه لیست و معرفی نمایندگان دستگاه های بین بخشی برای وحدت رویه در این خصوص است.

فرماندار خدرمدره نیز در ادامه این جلسه گفت: طبق تمهیدات انجام گرفته همکاری و هماهنگی خوبی بین اصناف، کسبه و دوایر دولتی عضو ستاد کرونای شهرستان وجود دارد.

حجت محمدی افزود: بررسی های روز گذشته نشان می دهد واحدهای صنفی شهرستان که طبق مصوبه اعلامی در ردیف های 2 و سه و چها قرار دارند، تعطیل شده که اطلاع رسانی کامل نیز امروز / چهارشنبه / انجام می گیرد و در روستاها نیز چنین رویه ای حاکم و این مهم به بخشداران نیز اعلام شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه شیوع ویروس منحوس کرونا در این شهرستان همچنان سیر صعودی داشته و وضعیت این منطقه قرمز است.

این مسؤول، با اشاره به ارائه خدمات به بیماران کرونایی در تنها بیمارستان خرم‌دره که محدودیت فضا وجود دارد، همچنان ادامه دارد، گفت: کادر بهداشت و درمان همچنان تلاش می‌کنند به کمک مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از این مرحله با موفقیت عبور کنند.

محمدی، با تاکید بر اینکه کرونا با کسی شوخی ندارد و ممکن است حتی همه اعضای یک خانواده را نیز درگیر کند خاطرنشان کرد: به رغم هشدارهای داده شده و اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته، متاسفانه شاهد رعایت نکردن موارد بهداشتی از جمله نزدن ماسک توسط عده‌ای از شهروندان خرمدره ای هستیم که تداوم این روند شمار مبتلایان را به مراتب افزایش می دهد.

*س_برچسب‌ها_س*