دوشنبه 16 مهر 1403

احداث هرگونه کریدور در مجاورت مرزهای ایران خط قرمز است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
احداث هرگونه کریدور در مجاورت مرزهای ایران خط قرمز است

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مقامات سیاسی کشورهای همسایه از جمله روسیه باید به این مسئله واقف باشند که ایران از خطوط قرمز خود عبور نخواهد کرد و در برابر هرگونه زیاده خواهی کوتاه نخواهد آمد.

- اخبار سیاسی -

ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مواضع اخیر وزارت خارجه روسیه مبنی بر احداث دالان مجعول زنگزور در مرزهای مشترک ایران و ارمنستان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مرزهای بین‌المللی مشخص است و خطوط قرمز نظام در این زمینه را منافع ملی ما مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در 8 سال دفاع مقدس ثابت کردیم که حتی بر روی یک وجب از خاک ایران نیز عِرق داریم، تاکید کرد: کشور روسیه هر چند شریک مهمی برای ایران است اما سیاست ما در قبال آن کشور نیز مبتنی بر منافع ملی است و جمهوری اسلامی همواره نشان داده که در قبال امنیت ملی خود با هیچ طرفی تعارف نداشته و مماشات نخواهد کرد.

بیاتی گفت: احداث کریدور موسوم به زنگزور در مجاورت مرز مشترک ایران و ارمنستان بدون شک به تشدید تنش‌ها در منطقه قفقاز دامن خواهد زد، عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب نیز پیش از این تاکید کردند ما با ایجاد چنین کریدوری مخالفیم و در برابر آن خواهیم ایستاد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: مقامات سیاسی کشورهای همسایه از جمله روسیه باید به این مسئله واقف باشند که ایران از خطوط قرمز خود عبور نخواهد کرد و در برابر هرگونه زیاده خواهی کوتاه نخواهد آمد.