چهارشنبه 13 تیر 1403

احسنت به شجاعت روسیه!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
احسنت به شجاعت روسیه!

تصمیم سیاسی و دوگانه کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی جودو با واکنش درست و قاطع روسیه مواجه شد که تحسین برانگیز است.

سرویس ورزش مشرق- از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، شاهد رفتار تند و بی سابقه کمیته بین المللی المپیک و برخی فدراسیون های جهانی مانند جودو در مواجهه با ورزشکاران و مربیان روس بودیم. رفتاری سیاسی و دوگانه که عیار صداقت آن در نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه که تمامی مبانی و اصول انسانی نادیده گرفته شده، سنجیده شد. سکوت نهادهای بین المللی ورزشی در قبال این نسل کشی و مقایسه آن با مناقشه روسیه نشان از تمامی ناگفته ها داشت.

این رفتار دوگانه اکنون به المپیک پاریس نیز سرایت پیدا کرده است. در یک نمونه، فدراسیون جهانی جودو و کمیته بین المللی المپیک عنوان کردند از 17 ورزشکار روس که مجوز حضور در این دوره بازیها را گرفته اند، فقط چهار نفر امکان مشارکت داشته که بدون پرچم هم خواهد بود. البته، این بار این ورزشکاران در قبال این رفتارهای غیرمتعارف و جانبدارانه سکوت نکرده و عنوان داشته اند که در این مسابقات حضور نخواهند داشت. اتفاقی قاطع و درست که می بایست خیلی قبل تر بدان توجه می شد و شجاعت و جسارتی قابل تحسین را در خود داشت.

حالا نیز به نظر بایستی با این دوگانگی و سیاسی کاری برخی نهادهای بین المللی برخوردی جدی شده و به این انفعال و سکوت پایان داد. نهادینه شدن چنین رفتاری تبعات مخرب متعددی در آینده ورزش جهان خواهد داشت.

احسنت به شجاعت روسیه! 2