یک‌شنبه 1 مهر 1403

احمد مروی: بخش معرفتی آستان رضوی نیازمند همراهی حوزه علمیه قم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احمد مروی: بخش معرفتی آستان رضوی نیازمند همراهی حوزه علمیه قم است

قم - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما دست نیاز به سوی حوزه علمیه دراز می‌کنیم و در بخش معرفتی آستان قدس به حمایت‌های حوزه علمیه قم نیازمندیم.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والسلمین احمد مروی عصر چهارشنبه در آیین رونمایی کتب موسسات علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی در قم افزود: جامعه ما با آموزه های حضرات معصومین فاصله دارد و سوال این است که آیا با نوشتن کتاب وظیفه ما تمام می شود؟ من تصور می کنم کارهای فراوانی در این زمینه انجام شده است؛ اما به اندازه ای که کار شده، تاثیرگذاری وجود نداشته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام اینگونه نبودند که در یک فضا بنشینند و وحی را دریافت کنند؛ بلکه ایشان «طبیب دوار بطبه» بوده اند، ادامه داد: ما در آستان قدس سعی کرده ایم بیشترین اهتمام را در حوزه فرهنگ داشته باشیم و در حوزه کارهای زیرساختی و عمرانی در گذشته کارهای بزرگی صورت گرفته و گذشتگان راه را برای ما هموار کرده اند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امام رضا (ع) درباره احیای امر اهلبیت (ع) و آثار این کار تاکید فراوان داشته اند و ما باید در روز قیامت پاسخگو باشیم که در مقابل این حجم از امکانات و اقبال مردم چه کار کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه رابطه مردم با امام رضا (ع) باید به مرتبه های معرفتی برسد، اضافه کرد: ما در کارهای فرهنگی خود به هیچ وجه نگاه کاسب کارانه و سوداگرانه نداریم و به دنبال کارهای فاخر هستیم؛ برای این کارها هم هزینه می کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه نشر و تحقیق و تالیف، نگاه ما کمی نبوده و آنچه که برای ما مهم است این است حتی یک کتاب چاپ شود و یک خلاء را پر کند.

آغاز بکار فروشگاه کتاب رضوی در قم

در ادامه این آیین، کتب موسسات علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی رونمایی و فروشگاه کتاب رضوی در قم افتتاح و بازگشایی شد.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در حاشیه این آیین طی سخنانی اظهار داشت: در آستان قدس رضوی چند مرکز پژوهشی و دانشگاهی به کار پژوهش، تالیف و نشر معارف شیعی مشغول هستند.

حجت الاسلام فرامرز قراملکی افزود: در سطح مخاطبان نوجوان 5 اثر و در بزرگسالان 8 اثر تالیف شده و بسیاری از این آثار مورد استقبال جدی جامعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد هم چند اثر منتشر کرده و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی 45 اثر در سال جاری منتشر کرده است. یکی از این آثار در نمایشگاه بین المللی کتاب به کلی فروش رفت.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی یادآور شد: آموزه های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه، رویکرد فرارشته ای به آموزش های عالی، مدینه البلاغه فی خطب النبی، ذخیره المعاد فی شرح الارشاد و قاعده طلایی از کارهای ترجمه ای بنیاد است که در سال جاری منتشر شده است.

برچسب‌ها