دوشنبه 16 مهر 1403

احیای واحدهای تولیدی استان کرمانشاه از طریق بازار بورس

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
احیای واحدهای تولیدی استان کرمانشاه از طریق بازار بورس

کیوان کاشفی گفت: برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و احیای آن ها یکی از بازارهای بسیار جذاب و مورد توجه، بازار بورس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، کیوان کاشفی در مراسم افتتاحیه اولین همایش منطقه ای تامین مالی غرب کشور، اظهار داشت: معمولاً یکی از بزرگترین مشکلات ما در استان اعم از کشاورزی، صنعت، معدن و.. تامین نقدینگی است که عمدتاً اکثر واحدهای ما در این راستا متکی به تسهیلات بانکی بوده است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: استفاده از تسهیلات بانکی با توجه به سیاستهای بانکها مشکلات خاص خود را دارد، که این مسائل و مشکلات در شهرستانهای کمتر برخوردار بیشتر دیده می شود. بنابراین ضروری بود که بررسی‌های صورت بگیرد و ساز و کارهایی ارائه شود.

وی گفت: برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و احیای آن ها یکی از بازارهای بسیار جذاب و مورد توجه، بازار بورس است لذا برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه با بورس منطقه‌ای تفاهم نامه ای امضا شد.

کاشفی افزود: در بررسی های صورت گرفته به لحاظ حجم میزان معاملات بازار سرمایه کرمانشاه حائز رتبه نهم است و این نشان دهنده اشتیاق کرمانشاهیان برای سرمایه گذاری در این بازار است. اما در بحث تولید بازار بورس رتبه بیست و ششم را داریم این عدم تطابق نشان میدهد سرمایه‌ها به کرمانشاه آمده اما واحدهای تولیدی ما نتوانسته اند بهره برداری لازم را از این بازار داشته باشند.

وی گفت: واحدهای تولیدی ما اطلاعات کاملی از بازار بورس، فرابورس و حتی نحوه عضویت و کار در این بازار را ندارند لذا یکی از اهداف همایش امروز و برگزاری پنل های آموزشی این است که واحدهای تولیدی اعم از دانش بنیان، صنعتی حتی پروژه های عمرانی با فرایند بازار بورس آشنا شوند.

کاشفی با بیان اینکه کرمانشاه در بحث تجارت قدمتی طولانی دارد، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه هر ساله از لحاظ صادرات رتبه پنجم یا ششم را کسب می کند سالانه حدود 3 میلیارد دلار صادرات داریم و در این راستا بازار بورس ظرفیتی است که می‌تواند به توسعه صادرات و اقتصاد استان کمک کند.

انتهای پیام /