دوشنبه 23 مهر 1403

اختصاص دو بیمارستان در تهران به ایثارگران مبتلا به کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختصاص دو بیمارستان در تهران به ایثارگران مبتلا به کرونا

تهران - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در تهران بیمارستان‌های ساسان و شهید مصطفی خمینی به درمان ایثارگران مبتلا به کرونا اختصاص یافته‌اند و در استان‌ها نیز هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی مشخص شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای درمان کرونا و بستری و درمان ایثارگران انجام شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری ایثار، عبدالرضا عباسپور در دیدار با دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد در زمینه مبارزه با بیماری کرونا افزود: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور اقدامات مناسبی را برای پیشگیری از این بیماری در بین جامعه ایثارگری انجام داده است.

وی اضافه کرد: رصد و پایش وضعیت سلامت جانبازان شیمیایی و جانبازان و ایثارگران در معرض خطر و با ریسک بالا، ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری به این گروه‌ها و توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی‌کننده در بین آنان از جمله اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در زمینه ابتلا به بیماری کرونا بوده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات ستاد مدیریت کرونا گفت: همکاری‌های خوبی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجموعه ستاد مدیریت کرونا وجود دارد و از تلاش آنان در مجموعه این ستاد تشکر می‌کنیم.

عباسپور با ارائه آماری از تعداد جانبازان و ایثارگران با ریسک بالا و همچنین تعداد ایثارگران مبتلا به بیماری کرونا گفت: احتمال شیوع و پیک دوم این‌بیماری در آبان و آذرماه سال جاری وجود دارد و از مجموعه مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا در این مقطع نیز درخواست همکاری داریم.

خدمت رسانی به خانواده شهدا با جدیت پیگیری شود

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران نیز در این دیدار، عملکرد مجموعه درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بیمارستان‌های بنیاد شهید در مقایسه با سایر بیمارستان‌ها شرایط مطلوبی در درمان بیماران مبتلا به کرونا داشته‌اند.

وی همچنین با ارائه آماری از شهدای خدمت در حوزه سلامت گفت: این عزیزان در زمینه مبارزه با بیماری کرونا فداکاری‌های زیادی داشته‌اند و از دستگاه‌های محل خدمت این عزیزان تقاضا داریم خدمات‌رسانی به خانواده‌های این شهیدان را با جدیت پیگیری کنند.

گفتنی است، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در دانشگاه شهید بهشتی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، لوح تقدیر صادر شده از سوی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را به او تقدیم کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*