چهارشنبه 13 تیر 1403

اختصاص 80میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در صومعه سرا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختصاص 80میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در صومعه سرا

رشت _ ایرنا _ مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استان گیلان گفت: دولت از سال 97 تاکنون 80میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و فراگیر و حمایت از مشاغل آسیب پذیر از کرونا و نهادهای حمایتی به شهرستان صومعه سرا اختصاص داده و بخش قابل توجهی جذب شده است.

یونس رنجکش در جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال زا در شهرستان صومعه سرا با تاکید براینکه واگذاری منابع مالی به کارآفرینان تسریع یابد اظهار داشت: بانک ها در این حوزه نقش موثری دارند و این واگذاری ها را در چندماه مانده سال جاری باید سرعت دهند. وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات به واحدها و اقشار آسیب پذیر زمینه ایجاد اشتغال را تقویت می کند افزود: بر اساس بند ب تبصره قانون16 به کمیته امداد امام خمینی صومعه سرا در سالجاری 13 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که مقدار جذب اعتبار آن به 50 درصد نرسیده است. رنجکش خاطرنشان کرد: برای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر تمامی دستگاه های متولی بویژه بانک ها باید حمایت و اقدامات اساسی داشته باشند. وی تصریح کرد: در صورت توانمند سازی این اقشار بار سنگینی از دوش دولت برداشته می شود و اقتصاد خانوارها رونق می گیرد و سرمایه اجتماعی تولید می شود.

رنجکش در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار نفر تعهد اشتغال استان گیلان است افزود: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان می باید 1هزار و 57شغل تاپایان سال تحقق یابد که تا کنون 303 شغل معادل 30درصد تعهد اشتغال در سامانه ثبت شده است. مدیر کل جذب و حمایت ازسرمایه گذاری استان گیلان در ادامه گفت: احیا فرصت های شغلی باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا باید بانک ها از اعمال سلیقه پرهیز کنند. وی افزود: گیلان در جذب اعتبارات تسهیلات کرونا رتبه اول دوم را دارد که باید در تسریع آن بیشتر بکوشیم.

رضا دوست معاون کمیته امداد گیلان هم گفت: 3هزار و 655 فرصت شغلی از دو طریق ایجاد فرصت شغلی از کاریابی و ایجاد فرصت پرداخت تسهیلات داشته ایم. . وی از خود کفائی 2هزار و 841 نفر در طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: 180 میلیارد تومان از محل تبصره 16 به استان گیلان اعتبار تخصیص داده شده بود که سهم شهرستان صومعه سرا 9درصدمعادل 15میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان صومعه سرا دو اداره مدیریتی صومعه سرا و گوراب زرمیخ وجود دارد افزود:380 فرصت شغلی با 11میلیارد تومان در صومعه سرا و 224 فرصت شغلی در گوراب زرمیخ با 7میلیارد تومان اعتبار باید ایجاد شود.

فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت: تا امروز 2هزار و 136 نفر برای دریافت تسهیلات ناشی از خسارت کرونا ثبت نام کرده اند. سید جلال سید محمدی افزود: ارزش در خواست آن ها 24 میلیارد تومان بوده که تاکنون 21میلیارد تومان خود رااز بانک ها دریافت کرده اند. سید جلال سید محمدی در ادامه افزود: از 18 نفر معرفی شده بهزیستی 12 نفر تسهیلات اشتغالزایی را با بیش از 550 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده اند. وی در ادامه با اشاره به اینکه 7400 خانوار با جمعیت معادل12هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند افزود: حمایت و رفع موانع ایجاد اشتغال از اقشار آسیب پذیر باید در دستور کار تمامی نهاد ها و بانک ها قرار گیرد و شرایط ویژه برایشان تعریف شود. شهرستان صومعه سرا با حدود 130هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*