چهارشنبه 3 تیر 1405

اختلاف خانوادگی در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی سمنان در زمان کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختلاف خانوادگی در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی سمنان در زمان کرونا

سمنان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در دوران شیوع کرونا مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است.

علیرضا ایزدپور روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان سمنان ابراز داشت: شیوع کرونا تماس شهروندان با اورژانس اجتماعی را در استان سمنان افزایش داد و بیشترین تماس مربوط به اختلافات خانوادگی بود. وی با اشاره به اینکه بهزیستی با ارایه خدمات مشاوره‌ای با کمک روانشناسان و مددکاران مجرب برای حل اختلاف‌های خانوادگی گام برمی‌دارد، اضافه کرد: سال گذشته 2 هزار و 287 نفر در مرکز آسیب‌های اجتماعی استان سمنان پذیرش شدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 28 هزار و 321 مددجو سال گذشته از اداره‌کل بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت کردند، تصریح کرد: 355 مرکز در استان به صورت شبانه‌روزی به خانواده‌ها خدمات تخصصی ارایه می‌دهند. ایزدپور یادآور شد: هفت هزار کودک سال گذشته از 138 مهدکودک تحت پوشش بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت کردند. مدیرکل بهزیستی استان سمنان اظهار داشت: 80 واحد از مهدکودک‌های استان سمنان استیجاری هستند که مالکان 45 واحد با مدیران مهدکودک‌ها در پرداخت اجاره همکاری کردند. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 24 هزار و 28 کودک در استان در پایگاه‌های پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شدند که این تعداد 700 مورد به مراکز درمانی معرفی شدند. مدیرکل بهزیستی استان سمنان یادآور شد: سال گذشته هفت هزار کودک در استان غربالگری شنوایی شدند که 129 نفر مشکل داشتند و به متخصصان معرفی شدند. وی بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 400میلیون ریال در زمینه توانبخشی افراد غربالگری شده شنوایی برای کاشت حلزون و سمعک به مددجویان کمک شد. وی با اشاره به اینکه اولویت اداره کل بهزیستی استان سمنان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، اضافه کرد: یک‌هزار و 67 زن سرپرست خانوار در استان سال گذشته از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند. مدیرکل بهزیستی استان سمنان یادآور شد: بیش از پنج‌هزار نفر سال گذشته برای درمان اعتیاد از مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی استان خدمات دریافت کردند. ایزدپور ابراز داشت: 176 واحد مسکن سال گذشته تحویل معلولان و نیازمندان استان سمنان شد و امسال واگذاری 9 واحد مسکونی در دستور کار است. وی با اشاره به خط تلفنی مشاوره رایگان برای شهروندان، گفت: خط 1480 از هشت صبح تا ساعت 24 آماده ارایه مشاوره تلفنی به متقاضیان در حوزه های مختلف است. مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: مرکزهای مثبت زندگی به صورت غیردولتی با هدف ارایه خدمات پس از تکمیل مراحل قانونی در استان ایجاد خواهد شد. از 21 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و شعار چهلمین سال بهزیستی «شفافیت، تحول خدمات و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» است.

*س_برچسب‌ها_س*