یک‌شنبه 1 مهر 1403

اختلال‌های گسترده در جی‌پی اس ؛ دردسر GPS برای اسنپ و تپسی و نقشه های آنلاین

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اختلال‌های گسترده در جی‌پی اس ؛ دردسر GPS برای اسنپ و تپسی و نقشه های آنلاین

برای چند هفته است که اختلال در GPS باعث از کار افتادن نقشه‌ها و مسیریاب‌های آنلاین شده است. اگر از کاربران تاکسی‌های اینترنتی باشید یا برای مسیریابی در شهر شلوغی مانند تهران از نقشه‌های آنلاین برای پیدا کردن آدرس استفاده می‌کنید، حتما متوجه شده‌اید که این مسیریاب‌ها دیگر مانند گذشته مسیر درستی به کاربر نمی‌دهند. پیگیری شرق از تاکسی‌های اینترنتی و نقشه و مسیریاب‌های داخلی نشان می‌دهد...

اگر از کاربران تاکسی‌های اینترنتی باشید یا برای مسیریابی در شهر شلوغی مانند تهران از نقشه‌های آنلاین برای پیدا کردن آدرس استفاده می‌کنید، حتما متوجه شده‌اید که این مسیریاب‌ها دیگر مانند گذشته مسیر درستی به کاربر نمی‌دهند. پیگیری شرق از تاکسی‌های اینترنتی و نقشه و مسیریاب‌های داخلی نشان می‌دهد که اختلال در GPS که از هفته گذشته شدت گرفته بود باعث شده تا مسیربابی در تهران به درستی اتفاق نیفتد..

حالا شواهد نشان می‌دهد این مشکل همچنان ادامه دارد. یک راننده اسنپ در مورد مشکلات مسیریابی می‌گوید: «چند هفته‌ای است که مسیریاب بلد و نشان که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم به درستی کار نمی‌کند و نمی‌توانیم مسیر‌ها را به درستی و براساس دیتای صحیح ماهواره‌ای پیدا کنیم.» او ادامه می‌دهد: «قبل از این اختلال‌ها همیشه مسیرباب‌ها دو مسیر به کاربر برای پیدا کردن راه نشان می‌دادند، اما حالا دورترین و پرت‌ترین مسیر به کاربر پیشنهاد داده می‌شود.» به گفته او مسیرباب‌ها حتی مکانی که کاربر در حال‌حاضر در آن هستند هم به اشتباه نشان می‌دهند.

 مسیریاب «نشان»: اختلال گسترده در GPS، مسیریاب‌ها را مختل کرده است

روابط عمومی مسیریاب «نشان» گزارش کرد امروز 13 خرداد 1403، یکی از شدیدترین اختلال‌های GPS شناسایی شده است.

این مسئله از سال‌های گذشته باعث افت عملکرد مسیریاب‌ها و پلتفرم‌های نقشه‌محور بوده است اما در ماه ها و مخصوصا روز اخیر به نقطه‌ای رسیده که عملا استفاده از مسیریاب را برای کاربران غیرممکن کرده است.

دلیل این اختلال مانند گذشته نامشخص است و کاربران بسیاری، به‌خصوص رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را با مشکلات جدی مسیریابی روبه‌رو کرده است.

منبع: شرق هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

اختلال‌های گسترده در جی‌پی اس ؛ دردسر GPS برای اسنپ و تپسی و نقشه های آنلاین 2