یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

ارائه خدمات امدادی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 3 هزار نفر در سوانح جوی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ارائه خدمات امدادی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 3 هزار نفر در سوانح جوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از پایان یافتن عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و کولاک برف در 14 استان متأثر خبر داد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به پایان عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و کولاک برف در 14 استان متأثر گفت: نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از 3 هزار نفر امدادرسانی کردند.

محمودی ادامه داد: 14 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، لرستان، مازندران، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر این سامانه بارشی قوی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به 3 هزار و 417 نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: در این بین 225 نفر از متاثرین اسکان اضطراری یافتند و 135 نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال‌احمر آب 100 واحد مسکونی را تخلیه کردند، همچنین هزار و 916 کیلوگرم نایلون، هزار و 295 قوطی کنسروجات، هزار و 50 کیلوگرم برنج، 719 تخته پتو، 204 ست شست‌وشو و 253 بسته غذایی، در بین متأثرین از سیل توزیع گردید.

وی اظهار کرد: 321 تخته موکت، 21 دستگاه چادر، 186 کیلوگرم حبوبات، 134 کیلوگرم قند و شکر و 51 ست بهداشتی در بین متأثرین توزیع شد.

محمودی اضافه کرد: 138 تیم عملیاتی متشکل 584 امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشتند و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: روابط عمومی سازمان امداد و نجات

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون