سه‌شنبه 10 مهر 1403

ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان برای مردم از اهداف دولت الکترونیک است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان برای مردم از اهداف دولت الکترونیک است

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان برای مردم از اهداف دولت الکترونیک است، گفت: در حوزه دولت الکترونیک هدف مطلوب این است افراد و کسب‌وکار‌ها بتوانند از منازل خود در کوتاه‌ترین زمان با آسان‌ترین شرایط خدمات خود را از دستگاه‌های دولتی دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین زیر‌ساخت‌های ارتباطی و توسعه اینترنت است و این موضوع همچنان ادامه‌دار است تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی افزود: چیزی که امروزه مطرح است امکان بهره‌برداری‌های متعددی از این زیر ساخت‌ها است که می‌توان برای توسعه کسب‌وکار‌ها، بهره‌وری و حوزه الکترونیک انجام داد. چراکه با شیوع کرونا تاثیر ICT بر روی بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها واضح بود و حتی توانست کسب‌وکار‌های سنتی را نیز رونق ببخشد.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه ICT به دنبال این است که کسب‌و‌کار‌های تخصص محور توسعه یابد، گفت: در حوزه بهره‌وری می‌توان ورود ICT را در بسیاری از حوزه‌ها همچون کشاورزی، صنعت، گردشگری الکترونیکی شاهد بود.

وی خاطر‌نشان کرد: در حوزه دولت الکترونیک هدف مطلوب این است افراد و کسب‌وکار‌ها بتوانند از منازل خود در کوتاه‌ترین زمان با آسان‌ترین شرایط خدمات خود را از دستگاه‌های دولتی دریافت کنند.

سرائی تصریح کرد: اگر این امر به درستی محقق شود میزان مشارکت مردم و کسب‌کار‌ها در پیشبرد پروژه‌های دولت با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. شفافیت عملکرد دستگاه‌های دولتی بیشتر می‌شود و نوآوری مباحث تحت تاثیر داده‌های دولتی برای کسب‌و‌کار‌ها قابل لمس‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مباحث مذکور محقق شود ارتقا ارزش اجتماعی و رفاه اجتماعی مردم را در پی خواهد داشت، گفت: انجام امور برای مردم رنیز راحت‌تر خواهد شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مردم خدمات مورد نیاز را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام /