چهارشنبه 11 مهر 1403

ارائه 9 تسهیلات ویژه دانشگاه امیرکبیر به دانشجویان ممتاز

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ارائه 9 تسهیلات ویژه دانشگاه امیرکبیر به دانشجویان ممتاز

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایمان شریفی گزارشی از تاریخچه دانشگاه ارائه داد و گفت: این دانشگاه در ابتدا با عنوان «هنرسرای عالی فنی» با همکاری آلمان‌ها در سال 1307 تشکیل و بعد‌ها در سال 1336 از ادغام «هنرسرای عالی» و «انستیتو مهندسی راه و ساختمان» با همکاری یونسکو دانشگاه پلی تکنیک تهران تاسیس شد. وی تاکید کرد: سال 1336 اولین دوره دانشجویان از طریق آزمون داخلی پذیرفته شدند...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایمان شریفی گزارشی از تاریخچه دانشگاه ارائه داد و گفت: این دانشگاه در ابتدا با عنوان «هنرسرای عالی فنی» با همکاری آلمان‌ها در سال 1307 تشکیل و بعد‌ها در سال 1336 از ادغام «هنرسرای عالی» و «انستیتو مهندسی راه و ساختمان» با همکاری یونسکو دانشگاه پلی تکنیک تهران تاسیس شد.

وی تاکید کرد: سال 1336 اولین دوره دانشجویان از طریق آزمون داخلی پذیرفته شدند و از سال 1337 فعالیت آموزشی پلی تکنیک تهران، به طور رسمی با پنج رشته مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی نساجی، مهندسی شیمی و مهندسی راه و ساختمان آغاز شد.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: این دانشگاه به مرور زمان به لحاظ کمی و کیفی گسترش فراوانی یافت به صورتی که امروز بعنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور تلقی می‌شود. در واقع دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت درخشان، توانسته است با توسعه فعالیت های آموزشی، تحقیقاتی و دانشجویی، جایگاهی برتر را در میان مراکز علمی تحقیقاتی به خود اختصاص دهد.

شریفی به مهم‌ترین خدمات دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشجویان ممتازه اشاره کرد و افزود: امکان تحصیل دانشجویان ممتاز بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، جذب دانشجویان ممتاز به شیوه استاد محور و بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، امکان تحصیل در دو رشته برای دانشجویان ممتاز، امکان اخذ 20 واحد اضافی از رشته دیگر برای دانشجویان ممتاز و امکان تغییر رشته برای دانشجویان ممتاز از مهم‌ترین این تسهیلات است.

به گفته وی، ارائه خدمات رفاهی متمایز برای دانشجویان ممتاز و المپیادی شامل سالن ورزشی، امکانات تغذیه، خوابگاه، اینترنت، بن، وام، پرداخت 14 و نیم میلیون تومان بورس تحصیلی در سال (تا 57 میلیون تومان در دوره تحصیلی) به رتبه‌های زیر 200 کنکور و مدال طلای المپیاد دانش آموزی، پرداخت 10 میلیون تومان بورس تحصیلی در سال به المپیادی‌های دانشجویی، پرداخت 10 میلیون تومان بورس تحصیلی در سال به المپیادی‌های دانشجویی ورودی کارشناسی ارشد از دیگر تسهیلات، به رتبه‌های برتر و استعداد‌های درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

شریفی در خصوص رشته‌های مقصد که از سال 1400 الی 1402 به آن تغییر رشته داده شده است، تصریح کرد: در رشته علوم کامپیوتر 38 نفر، مهندسی کامپیوتر 9 نفر، مهندسی مکانیک 9، مهندسی پزشکی 4 و در نهایت در رشته مهندسی برق نیز 2 نفر طی این دو سال تغییر رشته داده اند.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای فعالیت های گسترده‌ی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود و همچنین پتانسیل‌ها و توانمندی های موجود، تاکنون 19 قطب علمی راه اندازی کرده است.

رییس اداره استعداد‌های درخشان و المپیاد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص کتابخانه و مراکز اسناد و مدارک علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز تاکید کرد: این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه فنی و مهندسی پایتخت ایران، یکی از غنی ترین کتابخانه‌های دانشگاهی در حوزه علوم پایه و فنی مهندسی در سطح منطقه به شمار می‌آید. این کتابخانه شامل کتابخانه مرکزی و 16 کتابخانه اقماری در تهران و بندرعباس است که تأمین نیاز‌های مطالعاتی مراجعین خود را در قالب کتاب، نشریه، مقاله، لوح فشرده و بانکهای مطالعاتی برعهده دارد.

شریفی در خصوص امکانات و فضا‌های ورزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: استخر، زمین چمن و سالن چند منظوره و مجتمع ورزشی که شامل سالن کاراته، سالن تنیس روز میز و سالن بدنسازی خواهران، سالن بدنسازی برادران، سالن شمشیربازی و سالن تنیس روی میز از جمله این امکانات است.

به گفته وی، سالن چند منظوره یکی از پر مخاطب‌ترین سالن‌های موجود دانشگاه می‌باشد که مجهز به رختکن، سرویس بهداشتی می‌باشد از این سالن جهت آموزش و تمرین و مسابقات ورزشی (فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون هندبال) و... استفاده می‌شود.