پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اراضی ساخت 800 هزار واحد مسکن حمایتی تامین شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اراضی ساخت 800 هزار واحد مسکن حمایتی تامین شد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم را برای تامین زمین جهت ساخت واحدهای مسکونی در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنین مسکن های حمایتی در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: در حال حاضر باید تمامی دستگاه ها اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار دهد‌.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه اولویت اصلی این سازمان در سال جاری اجرای پروژه‌های آماده‌سازی در کشور است، تصریح کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی متعهد به اجرای عملیات آماده‌سازی اراضی و سپس واگذاری آنها به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده سازی حدود 29 هزار هکتار زمین در کشور در حال اجراست گفت: مردم سال‌هاست در انتظار اتمام طرح مسکن مهر هستند و باید تمامی تمرکز خود را بر اتمام واحدهای مسکن مهر و همچنین تخصیص زمین برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار دهیم‌. مالکی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه نهضت ملی مسکن تامین منابع مالی است گفت: تامین منابع مالی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که باید بانک مرکزی و همچنین دولت در دستور کار خود قرار دهند تا ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن که کند شده سرعت گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اولویت های وزارت راه وشهرسازی ساخت واحدهای مسکن حمایتی است گفت: براساس برنامه ریزی و مطالعاتی که صورت گرفته برای کلید زدن اجرای این پروژه ها 28 هکتار زمین نیاز است که خوشبختانه این میزان زمین تامین شده است. خبرنگار: محبوبه کباری