پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ارتقای سلامت روانی ایثارگران در اولویت قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتقای سلامت روانی ایثارگران در اولویت قرار دارد

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید پردیس گفت: تاب‌آوری اجتماعی ایثارگران با ارتقای سلامت روانی آنان در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.

کمال‌الدین دولتخواه روز دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی آموزش مهارت‌های ارتقای سلامت روانی ایثارگران به خبرنگار ایرنا گفت: این کارگاه آموزشی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، افسردگی و خشونت در اولین روز از هفته دفاع مقدس برای خانواده‌های ایثارگران پردیس برگزار شد.

وی با بیان اهمیت ایجاد مصونیت در مقابل آسیب های اجتماعی برای جامعه هدف، اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی راهکار مناسبی برای مواجهه و مقابله با رشد آسیب های اجتماعی در جامعه پیشرفته امروز ما است و ما موظف به توجه ویژه به ایثارگران و خانوادههای آنها هستیم.

رئیس بنیاد شهید شهرستان پردیس گفت: بحران آسیب های اجتماعی طلاق و خشونت در مسیر عادی انگاری قرار گرفته است و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افزایش تاب آوری اجتماعی در پیشگیری از بروز بحران های یاد شده، اثر بخش خواهد بود.

دولتخواه گفت: این کارگاه آموزشی برای نخستین بار در شهرستان پردیس برگزار شده و برای سایر رخدادهای فرهنگی و برگزاری برنامه‌های فاخر در شان جامعه ایثار برنامه‌ریزی بلند مدت وکوتاه مدت داریم.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات ایثارگران، جانبازان و خانوداه معزز شهدا، اظهار داشت: قانون جامع خدمات ایثارگران یکی از احکام توسعه است و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه هدف در این قوانین اولویت دارد.

رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان پردیس گفت: برای رفع مشکل اشتغال ایثارگران و خانواده‌های معزز آنها با شهرداری های بومهن و پردیس مکاتباتی داشتیم تا بر اساس محل سکونت زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*