یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ارتقای فرهنگ شهرنشینی و زیست مناسب در کلانشهر‌ها از اهداف جشنواره فیلم شهر است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ارتقای فرهنگ شهرنشینی و زیست مناسب در کلانشهر‌ها از اهداف جشنواره فیلم شهر است

جشنواره فیلم شهر، مدیریت شهری را ترغیب می‌کند و قصد دارد فرهنگ شهرنشینی، مدیریت شهری و زیست مناسب در کلانشهر‌ها را تبیلغ و اشاعه کند.

محمدحسین صوفی، دبیر سابق شورای نظارت بر صدا و سیما و عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، درباره سیاست‌های این دوره از جشنواره گفت: از اهداف برگزاری جشنواره‌ها تضارب آرا، برخورد اندیشه‌ها، کشف استعدادها، شناسایی نیرو‌های کیفی و کسانی است که توانایی تولید آثار بهتر و تاثیرگذارتر دارند.

این جشنواره نیز با این رویکرد در حوزه مدیریت شهری برگزار می‌شود و به شعار «کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام» توجه دارد. خوشبختانه آثار قابل توجهی در بخش‌های مختلف از ایران و کشور‌های دیگر به این جشنواره رسیده که نوید برگزاری یک جشنواره باشکوه را می‌دهد.

به گفته دی تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگر در این است که مدیریت شهری را ترغیب می‌کند و قصد دارد فرهنگ شهرنشینی، مدیریت شهری و زیست مناسب را تبیلغ و اشاعه کند. جشنواره‌های دیگر، جشنواره‌های موضوعی با تخصص خاص خودشان بوده و این جشنواره زیست بهتر به ویژه در کلانشهر‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.

مدیرسابق شبکه دوم سیما می‌گوید من در جریان برگزاری این جشنواره در دوره‌های پیشین نیز بوده‌ام، جشنواره فیلم شهر یکی از جشنواره‌های معتبر است که مورد اقبال فیلمسازان و حامیان قرار می‌گیرد.

به گفته وی ویژگی خوبی که این جشنواره در این دوره دارد آن است که ما آن را بعد از یک سال وقفه به دلیل کرونا برگزار می‌کنیم، فیلمسازان ما توفیق شرکت در این جشنواره را نداشتند و امسال با فرصتی مغتنم در این دوره شرکت کرده‌اند؛ بنابراین تعداد آثار نسبت به جشنواره‌های پیشین بیشتر شده است.

گفتتی است هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی تابستان سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر