جمعه 1 تیر 1403

اردوغان مانع برگزاری انتخابات در این منطقه شد / نمی‌توانید تروریستان ایجاد کنید

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اردوغان مانع برگزاری انتخابات در این منطقه شد / نمی‌توانید تروریستان ایجاد کنید

اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه در خصوص برگزاری انتخابات در شمال سوریه با بیان اینکه نمی‌توانید در نزدیکی گوش ما یک تروریستان ایجاد کنید، گفت: در این خصوص هر آنچه از دستمان برآید به هیچ عنوان دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از اجلاس گروه 7 که در ایتالیا برگزار شده بود در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات در شمال سوریه از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اظهار داشت: موضوع انتخابات یا چیز دیگری نیست. موضوع، مشروعیت بخشی به سازمان تروریستی و ایجاد «تروریستان» در منطقه است که قصد دارند یک بازی و نقشه را در این خصوص ترتیب دهند. ما در این که چه قدر مهارت داریم که این بازی ها را خراب کنیم، پیش از این نشان داده ایم.

وی افزود: طبیعی است که دولت سوریه نیز قطعاً به آنها اجازه نمی دهد که به راحتی در این خصوص گام بردارند.

اردوغان با اشاره به سفر هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه به روسیه و دیدار وی با پوتین گفت: با پوتین در این خصوص به مشروح گفتگو کرد. با لاوروف نیز گفتگو کرد. در سوریه امکان اقدام راحت از سوی گروه تروریستی پ ک ک و اقمار آن وجود نخواهد داشت. اگر چنین اتفاقی بیفتد ما نیز واحدهای مربوط به خود را به شکلی که باید بسیج می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه نمی توانید در نزدیکی گوش ما یک تروریستان ایجاد کنید، تصریح کرد: در این خصوص هر آنچه از دستمان برآید به هیچ عنوان دریغ نخواهیم کرد.

اردوغان همچنین در خصوص تمایل ترکیه برای خرید جنگنده یورو فایتر از کشورهای اروپایی گفت: در این خصوص با نخست وزیر اسپانیا صحبت کردم. هواپیماهای آموزشی اسپانیا مهم هستند. قابلیت فروش این هواپیماها را به ما دارند. از سانچز خواستم که در تماس با آلمان به ما کمک کند تا این جنگنده را خریداری کنیم. یورو فایتر برای ما مهم است. آلمان در این خصوص نرم شده است. وزرای مربوطه ما با طرفهای خود در حال رایزنی هستند.

وی با بیان اینکه ما قصد داریم نیازهایمان را از سوی متحدینمان در ناتو برآورده کنیم، اظهار داشت: اما اگر این روند نتیجه مثبتی به بار نیاورد، بدون جایگزین نیستیم. جنگنده خودمان کاآن به پرواز درآمده است. با تولید انبوه این جنگنده دیگر در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت. ما یک دوره ای شبیه این را تجربه کردیم، آن زمان پهپاد می خواستیم که متحدانمان به ما ندادند. بعدش چه شد؟ پهپادهای خود را در بالاترین کیفیت تولید کردیم. امروز کشورهای زیادی برای خرید پهپاد به ترکیه می آیند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید