شنبه 8 اردیبهشت 1403

ارزیابی هوشمندسازی دستگاه‌های دولتی از وزارت نفت آغاز شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ارزیابی هوشمندسازی دستگاه‌های دولتی از وزارت نفت آغاز شد

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، احسان کیان‌خواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، در راستای اجرای تکالیف دستگاه‌های دولتی برای هوشمند سازی در ویراستی نوشته است: «ششمین جلسه بررسی 20 درصد هوشمندسازی تکلیف بند ج تبصر 7 بودجه 1402 دستگاه‌های اجرایی با حضور مسئولان فناوری اطلاعات وزارت نفت امروز برگزار می‌شود. این اولین مرحله ارزیابی است. تا قبل از پایان سال، دور دوم ارزیابی هوشمندسازی به‌صورت جامع برای وزات‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشمول برگزار خواهد شد.»

وی در ادامه نوشته است: «این هفته میزبان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم. براساس برنامه هفتم سالانه 20 درصدخدمات دستگاه‌ها باید هوشمندسازی شود. هوشمندسازی تلفیقی از استعلامات برخط، بازمهندسی وتحول فرایندی و عزم سازمانی برای ایجاد حداکثر رضایت برای مردم است.

کیان‌خواه تاکید کرد: این اولین تجربه دستگاه‌های ارزیابی شونده و ارزیابی کننده در هوشمندسازی خدمات است. از همراهی و همدلی همکاران سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپاسگزارم.»

گفتنی است، پیشتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفته بود: امسال در قانون بودجه، سه تکلیف مهم پیش‌بینی‌شده است که با تحقق این سه تکلیف حتما مردم می‌توانند طعم شیرین فناوری در حکمرانی بچشند. اولین تکلیف این است که تمام خدمات دستگاه‌ها تا دی‌ماه باید از طریق پنجره خدمات دولت هوشمند ارائه شود. دوم اینکه باید تمام استعلامات بر خط شود و سومین تکلیف هم که بسیار مهم است و اصل و غایت دولت هوشمند محسوب می‌شود این است که 20 درصد خدمات کاملا هوشمند یعنی بدون نیاز به مراجعه و بدون نیاز به ارسال مدارک به صورت برخط و در هر ساعت از شبانه روز ارائه شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بودجه 1402 هوشمندسازی خدمات دولتی شورای اجرایی فناوری اطلاعات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ارزیابی هوشمندسازی دستگاه‌های دولتی از وزارت نفت آغاز شد 2
ارزیابی هوشمندسازی دستگاه‌های دولتی از وزارت نفت آغاز شد 3