دوشنبه 16 مهر 1403

ارسال 30 دستگاه آمبولانس به مناطق محروم کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ارسال 30 دستگاه آمبولانس به مناطق محروم کشور

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در راستای محرومیت زدایی 30 دستگاه آمبولانس به 30 منطقه محروم و مرزی کشور امروز ارسال شد.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: امروز 30 دستگاه آمبولانس خرید از داخل با تجهیزات کامل به 30 منطقه محروم از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل داده شد تا در این مناطق به کارگیری شود. به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، تمامی این آمبولانس ها با تجهیزات کامل هستند و به نوعی یک بیمارستان یک تخته کامل است. او می‌گوید: طی سه سال گذشته 100 دستگاه آمبولانس را تهیه کرده ایم و ارزش هر یک دستگاه 3 ونیم میلیارد تومان است و این 30 دستگاه بالای 100 میلیارد تومان هزینه داشته و بسیار مهم است. او گفت: بنیاد مستضعفان این روند را همچنان ادامه می‌دهد اگرچه تهیه آن از داخل ممکن است دشوار باشد، اما بنیاد مستضعفان آمادگی دارد از داخل و یا خارج این دستگاه‌ها را تهیه و به مناطق محروم ارسال کند.

فتاح گفت: وظیفه تهیه این دستگاه‌ها بر عهده وزارت بهداشت و یا هلال احمر است، اما وظیفه خود می‌دانیم که در راستای محرومیت زدایی و تقاضای هر استان این اقدام را انجام دهیم. او گفت: برای 21 استان کشور این 30 دستگاه ارسال می‌شود و برای استان‌های سیستان و بلوچستان از جمله شهر‌های چابهار و ریندان، یزد و کرمان سه دستگاه و برای هر یک از استان یک دستگاه ارسال می‌شود.

او گفت: هیچ کم کاری و یا نقصی نیست و این آمبولانس‌ها یک بیمارستان یک تخت کامل است که به آن مناطق مرزی و محروم ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی