سه‌شنبه 17 مهر 1403

ارمنستان آماده امضای توافق صلح با باکو

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ارمنستان آماده امضای توافق صلح با باکو

اقتصادنیوز: «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه عنوان کرد که این کشور در ماه جاری آماده امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پاشینیان عنوان کرد: «در خصوص تمامی مسائل در پیش‌نویس توافق در رابطه با برقراری روابط دوستانه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافق حاصل گشته است. ما آماده‌ایم تا این سند را در همین ماه امضا کنیم. این موضع رسمی ما است.

وی در ادامه عنوان کرد که ارمنستان و آذربایجان طی ماه‌های اخیر اعلام کرده بودند که در خصوص 80 درصد مسائل در این پپش‌نویس توافق حاصل شده است.

نخست‌وزیر ارمنستان ادامه داد: «بر همین منطق ما به جمهوری آذربایجان پیشنهاد می‌کنیم که هر آنچه که بر سر آن توافق شده را امضا کند و سپس به کار بر روی باقی مسائل ادامه دهد. به هر حال غیرممکن است که به توافق صلحی برسیم که به تمامی سوالات پاسخ داده و تمامی جنبه‌های روابط دوجانبه را سامان‌دهی کند.»

خبر مرتبط بررسی مسائل حقوقی تهران و باکو در دیدار سفیر آذربایجان با مقام وزارت خارجه کشورمان

اقتصادنیوز: سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با مدیرکل امور حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، مسائل حقوقی دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

پاشینیان تاکید کرد: «هرآنچه که توافق صلح میان ارمنستان و آذربایجان در نهایت همچنان مسائل مهمی وجود خواهد داشت که باید حل‌وفصل شوند، در خصوص آن‌ها موافقت شود و در نهایت توافق‌ها جدیدی بر اساس آن‌ها امضا شود.»

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ارمنستان آماده امضای توافق صلح با باکو 2