یک‌شنبه 22 مهر 1403

ازبکستان یکشنبه را عید فطر اعلام کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ازبکستان یکشنبه را عید فطر اعلام کرد

تهران - ایرنا - رییس جمهور ازبکستان به پیشنهاد اداره امور دینی این کشور، در حکمی روز یکشنبه 4 خرداد را عید سعید فطر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ازبکستان (اوزا)، «شوکت میرضیایف» رییس جمهور ازبکستان با صدور حکمی روز یکشنبه 4 خرداد را در این کشور عید سعید فطر اعلام کرد.

طبق حکم رییس جمهور ازبکستان، این روز به پیشنهاد اداره امور دینی مسلمانان ازبکستان عید سعید فطر اعلام شده و سراسر کشور به این مناسبت تعطیل خواهد بود.

در ادامه آمده است: ماه مبارک رمضان ماه نیکوکاری، سخاوت و مهربانی است، اما سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا این عید در خانه‌ها جشن گرفته می‌شود.

شورای وزرای «قره قلپاقستان، استانداری‌های استان‌ها و شهر تاشکند با همکاری وزارت حمایت از محله و خانواده، کمیته امور دینی وابسته به کابینه وزرا و همچنین سازمان های اجتماعی موظف هستند عید سعید فطر را در سطح بالا و طبق ارزش‌های ملی مردم این کشور با رعایت مقررات قرنطینه برگزار کنند.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از دو هزار و 60 مسجد فعال است.

هم‌اکنون در ازبکستان 2 هزار و 238 سازمان دینی متعلق به پیروان 16 دین مختلف به ثبت رسیده که 2 هزار و 64 نهاد دینی یعنی معادل 94 درصد این سازمان‌ها مربوط به مسلمانان است. همچنین 157 نهاد دینی مسیحی، 8 نهاد یهودی، معبد بودا و.... فعالیت می‌کنند.

ازبکستان با بیش از 34 میلیون و 2 هزار نفر، پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی است که اکثریت مردم آن‌را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*