جمعه 30 شهریور 1403

از ازدحام جمعیت در برخی غرفه‌ها تا برپایی اختتامیه در نمایشگاه «رصتا»

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
از ازدحام جمعیت در برخی غرفه‌ها تا برپایی اختتامیه در نمایشگاه «رصتا»

سومین دوره نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» با تقدیر از برترین رسانه از منظر نظام جامع ارزیابی و رتبه‌بندی ساترا، بهترین پلتفرم از منظر رده‌بندی سنی، بهترین رسانه از منظر پایداری و گستردگی خدمات نوآورانه، بهترین رسانه از منظر استقرار سامانه رسیدگی به گزارش تخلفات و شکایات کاربران، برترین غرفه از منظر طراحی و ارائه خدمات به بازدیدکنندگان به ایستگاه پایانی رسید.

در بخش برترین رسانه از منظر نظام جامع ارزیابی و رتبه بندی ساترا از رسانه‌های اپرا، پارس، فیلم نت و عماریار تقدیر شد.

در بخش بهترین رسانه از منظر پایداری و گستردگی خدمات از رسانه‌های فیلم نت، دی ال فارس و نوبینو تقدیر شد.

در بخش بهترین سکوی دارای کنترل والدینی و رده‌بندی سنی از رسانه‌های اپرا، پلانما، نمافیلم و استارنت تقدیر شد.

در بخش برترین سکو در استقرار سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات از رسانه‌های فیلم‌نو، نماشات و موویلا تقدیر شد. در این بخش 2 سکوی فینما و فانوفیلم مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش برترین غرفه سومین نمایشگاه رصتا از رسانه‌های روبیکا، مجموعه رسانه‌سنتر (روستا تی‌وی، شهر تی‌وی، ایران فیلم پرس، ریل‌نیوز، فناوری اطلاعات و آموزش)، رسانه هنرصدا، رسانه دیدی‌باز. رسانه آفند استودیو (مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم)، رسانه فام تقدیر شد.

اسامی شایستگان تقدیر به شرح ذیل است: در این بخش از سکو‌های بادصبا، رادیوصبا، ایران‌صدا، مجمع رصتا، کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری، کانون فرهنگی هنری مجریان رسانه‌های دیداری مورد تقدیر قرار گرفت.

از منظر پایداری و گستردگی خدمات از رسانه‌های فیلم‌نت، رسانه گیول فارس، رسانه نومینو تقدیر شد.

بهترین رسانه از منظر بهترین رده‌بندی سنی از آپرا. کلانما، رسانه نما فیلم، استارنت مورد تقدیر قرار گرفت. از منظر رسیدگی به گزارش تخلفات و شکایت کاربران فیلمنو، نماشات، مویلا و شایستگان تقدیر فیلم‌نما و فانوفیلم بودند.

برترین غرفه ایران‌صدا و مجمع رصتا معرفی شد و شایستگان تقدیر بادصبا و رادیو صبا، نماینده کانون رسانه‌های دیداری، مجری رسانه‌های دیداری، نماینده رسانه روبیکا، مجموعه رسانه سنتر که مدیریت پنج سکو را به عهده دارد. هنرصدا، دیلی‌باز، آفن‌استودیو و رسانه فام معرفی شدند.

با وجود اینکه قرار بود اختتامیه نمایشگاه «رصتا» در ساعت 16:00 در سالن جلسات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شود، اما هنوز در یکی دو ساعت مانده به اختتامیه، برخی از غرفه‌ها از حجم انبوهی از مراجعه‌کننده برخوردار بود؛ آن هم غرفه‌هایی که به ازای هر بن 300 هزار تومانی بجای اینکه حق اشتراک بدهند، محصولاتی نظیر پاوربانک، اسپیکر، چراغ مطالعه و... می‌دادند.

هر فردی هم با در دست داشتن کد ملی ابتدا باید در مرکز خدمات رسانه ساترا شماره ملی و شماره تماس خود را ثبت می‌کرد و بعد با شارژ شدن اعتبارش به یکی از 49 غرفه حاضر در نمایشگاه مراجعه می‌کرد. هر غرفه‌ای هم که محصول بهتری ارائه می‌داد، با حجم انبوه مراجعه‌کنندگان همراه بود.

در روز انتهایی نمایشگاه همچنان غرفه ایران‌صدا شلوغ بود و علاقه‌مندان به گویندگی در گوشه و کنار شبستان خود را آماده برای تست گویندگی می‌کردند. همین امر مسئولان ساترا را بر آن داشت که از غرفه ایران‌صدا به عنوان برترین غرفه یاد کنند و نسبت به سال گذشته مکان بهتری را برای آن در نظر بگیرند.

البته بجز ایران‌صدا غرفه‌های دیگری هم بودند که برای علاقه‌مندان به گویندگی تست اجرا، دوبله، بازیگری و... گذاشته بودند.

اجرای برنامه دوبله زنده توسط گروه‌های بزرگسال، برگزاری نشست تخصصی نتفلیکس و تاثیر آن بر زیست بوم محتوا در جهان، کارگاه آموزشی فن بیان، رونمایی از سه پروژه هوش مصنوعی پلتفرم تلوبیون در حوزه‌های مختلف اجرایی و محتوایی و اکران فیلم سینمایی «سفر پر ماجرا» از برنامه‌های روز آخر نمایشگاه «رصتا» بود.

سعید مقیسه، رئیس رساترا در مراسم اختتامیه نمایشگاه اعلام کرد که چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران در همین زمان و مکان برگزار خواهد شد. برگزاری مراسم قرعه‌کشی «طرح نائب‌الزیاره» برای کمک هزینه سفر به مشهد برای همکاران ساترا از حسن ختام سومین دوره نمایشگاه «رصتا» بود.

خبرنگار: نفیسه خلیلی