شنبه 29 اردیبهشت 1403

از اصلاحات ساختاری در شورای امنیت حمایت می کنم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
از اصلاحات ساختاری در شورای امنیت حمایت می کنم

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی در خاتمه اجلاس گروه 20 در پایتخت هند گفت، خواستار گسترش دادن ساختار شورای امنیت سازمان ملل و «اصلاحات عمیق» در تمامی نهادهای بین‌المللی است.

به ادعای این رئیس جمهور فرانسه، این نهادها باید در نتیجه این اصلاحات «واقعیت‌های کنونی» جهان از جنبه اقتصاد و جمعیت شناسی را منعکس کنند.

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: «ما از اصلاحات عمیق در ساختار حکمرانی جهانی، شورای امنیت و همچنین بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول حمایت می‌کنیم. آنها باید بازتاب دهنده واقعیات امروز جهان از جنبه جمعیت شناسی و همینطور اقتصاد باشند. ما سپس خواستار افزایش ابزارهای موجود و خواستار اصلاح بانک جهانی هستیم و فرانسه از چنین رویه‌ای حمایت می‌کند تا کشورهای نوظهور جهان بتوانند نقش بزرگتری در این نهادها ایفا کنند.»

ماکرون که کشورش به همراه متحدان غربی و ناتو به ارسال انبوه کمک‌های تسلیحاتی برای اوکراین در تقابل با روسیه پرداخته، در مورد جنگ اوکراین ادعا کرد که خواستار حفظ اصول مربوط به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها است.

رئیس جمهور فرانسه که روز شنبه برای شرکت در اجلاس گروه 20 وارد دهلی نو شد همچنین گفت از «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند به سبب خدمت به صلح و اتحاد در ضمن میزبانی از اجلاس در مقام ریاست آن تشکر می‌کند.

ماکرون با اشاره به جنگ اوکراین اظهار کرد، گروه 20 مجمعی مختص به بحث‌های سیاسی نیست و این بلوک از صلح عادلانه و پایدار حمایت می‌کند.

او گفت: «بگذارید صادق باشیم. گروه 20 مجمعی مختص به بحث های سیاسی نیست. این سازمان چند سال قبل در زمان بحران مالی احیا شد. ما اینجا هستیم تا عمدتا درباره موضوعات اقتصادی و مساله تغییرات آب و هوایی حرف بزنیم. فکر می‌کنم گروه 20 نباید درگیر مسائل دیگر شود.»

رئیس جمهور فرانسه بار دیگر با متهم ساختن روسیه به ضدیت با صلح در اوکراین بدون اشاره به کارشکنی‌های کی‌ِیف و متحدانش در مسیر صلح گفت: «البته ما می‌دانیم با توجه به این که روسیه عضو گروه 20 است بر سر اوکراین اختلاف نظر داریم. گروه 20 اعلام کرده که از صلح عادلانه و پایدار حمایت می‌کند. این دقیقا بر خلاف چیزهایی است که روسیه می‌گوید.»