یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

از اعلام جزئیات وام‌های سال تحصیلی جدید دانشجویان علوم پزشکی تا زمان بازگشائی خوابگاه‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اعلام جزئیات وام‌های سال تحصیلی جدید دانشجویان علوم پزشکی تا زمان بازگشائی خوابگاه‌ها

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. تسویه بدهی فارغ التحصیلان بدهکار صندوق رفاه توسط دو...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

تسویه بدهی فارغ التحصیلان بدهکار صندوق رفاه توسط دو خیر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از تسویه بدهی فارغ التحصیلانی که تا سررسید قسط آنان تا پایان سال 1380 بود توسط دو خیر خبر داد.

گنجی در نشست تخصصی روسای ادارات رفاه و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: در سال 1400، دانشجویانِ سراسر کشور از 503 میلیارد ریال وام دانشجویی بهره‌مند شده بودند که در حال حاضر این رقم به 1000 میلیارد تومان رسیده است. وی ادامه داد: تعداد ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی 186 هزار بوده که این تعداد نیز به 220 هزار خوابگاه ملکی مجردی رسیده و حدود 36 هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شده است که این میزان افزایش در 2 سال گذشته بی سابقه می‌باشد. رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: خوابگاه‌های متاهلی تا سال 1400 حدود 1300 واحد بوده است که در حال حاضر این میزان به 1700 خوابگاه متاهلی رسیده است بر این اساس 400 واحد اضافه شده است و امیدواریم بتوانیم 300 واحد دیگر هم به تعداد خوابگاه متاهلی تا مهرماه اضافه نموده و به 2000 واحد برسانیم.

جزئیات وام‌های دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد

جزئیات وام‌های دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید 1403-1402 اعلام شد. برای سال تحصیلی جدید 7 مدل وام و تسهیلات به دانشجویان داده می‌شود. دستورالعمل اجرایی نحوه استفاده از تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال تحصیلی 1403 - 1402 منتشر شد. در راستای اجرای ماده 23 آئین نامه نحوه استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تعیین نحوه پرداخت تسهیلات، این دستورالعمل تدوین و دانشگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند. تسهیلات شامل وام‌های تحصیلی، ضروری (عادی، دوبرابر، حج و عتبات و...)، تولد فرزند، ازدواج، ودیعه مسکن است.

 

بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه تهران از 30 شهریور ماه

خوابگاه‌های دانشگاه تهران در نیمسال اول تحصیلی 1403 - 1402 از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 30 شهریور ماه 1402 بازگشائی می‌شوند. معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام دانشجویان خوابگاهی روزانه دکتری تخصصی ورودی 1398 به بعد و دکتری تخصصی پیوسته ورودی 1394 به بعد از ساعت 13 روز دوشنبه 13 شهریور و ثبت‌نام دانشجویان روزانه کارشناسی ارشد ورودی 1400 به بعد و دکتری عمومی ورودی 1396 از ساعت 10 روز دوشنبه 13 شهریور آغاز می‌شود و در ساعت 22 روز جمعه 17 شهریور ماه خاتمه پیدا می‌کند. همچنین ثبت‌نام دانشجویان روزانه کارشناسی ورودی 1399 به بعد و دکتری عمومی ورودی 1401 از ساعت 10 روز سه‌شنبه 14 شهریور ماه آغاز می‌شود و آخرین مهلت آن ساعت 22 روز شنبه 18 شهریور ماه است. دانشجویان کارشناسی ورودی 1398 (ترم 9 تحصیلی که حداقل 8 واحد درسی داشته باشند) پس از انتخاب واحد از تاریخ 5 مهر ماه 1402، در صورت ظرفیت خالی در خوابگاه‌های کارشناسی، می‌توانند برای رزرو خوابگاه به واحد پذیرش اداره کل امور خوابگاه‌ها مراجعه کنند.

حل مشکل طولانی شدن بررسی پرونده دانشجویان در شورا‌های موارد خاص

مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: عوامل طولانی شدن بررسی پرونده‌های دانشجویان در شورا‌های بررسی موارد خاص شناسایی و برطرف می‌شود.

ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در کارگاه توانمند سازی کارشناسان شورای بررسی موراد خاص، تایید مدارک و لغو تعهد آموزش رایگان دانشگاه‌های استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اولویت سازمان امور دانشجویان در سال جاری را توانمندسازی کارشناسان و مدیران حوزه‌های مختلف خدمات رسانی به دانشجویان دانست و تاکید کرد: کارشناسان دانشگاه‌ها بنا به ارتباط مستقیمی که با دانشجویان دارند در اولویت اول این برنامه توانمند سازی هستند. اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها آموزش کارشناسان به منظور افزایش تسلط آن‌ها بر امور محوله، رسیدن به فهم مشترک از قوانین موجود، تسریع در رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌های دانشجویان و جلوگیری از طولانی شدن زمان ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان است.

وی در ادامه ضمن تشریح آئین نامه شورای بررسی موارد خاص دانشجویان تصریح کرد: در آئین نامه شورای بررسی موارد خاص برای دانشجویانی که در حین تحصیل دچار مشکلی خارج از اراده و اختیار خودشان می‌شوند ضوابط هوشمندانه‌ای دیده شده است تا این قبیل دانشجویان بتوانند با استفاده از ظرفیت این آئین نامه به شرایط عادی تحصیل برگردند و زندگی دانشجویی آن‌ها دچار اختلال نشود.

از اعلام جزئیات وام‌های سال تحصیلی جدید دانشجویان علوم پزشکی تا زمان بازگشائی خوابگاه‌ها 2
از اعلام جزئیات وام‌های سال تحصیلی جدید دانشجویان علوم پزشکی تا زمان بازگشائی خوابگاه‌ها 3
از اعلام جزئیات وام‌های سال تحصیلی جدید دانشجویان علوم پزشکی تا زمان بازگشائی خوابگاه‌ها 4
از اعلام جزئیات وام‌های سال تحصیلی جدید دانشجویان علوم پزشکی تا زمان بازگشائی خوابگاه‌ها 5