دوشنبه 30 مهر 1403

از اعلام شرایط جدید وام‌های شهریه تا تسویه بدهی دانشگاه تربیت مدرس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اعلام شرایط جدید وام‌های شهریه تا تسویه بدهی دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. اعلام شرایط دریافت وام‌های شهریه / کدام دانشجویان امکان دریافت وام شهریه ندارند؟ شرایط جدید دریافت...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

اعلام شرایط دریافت وام‌های شهریه / کدام دانشجویان امکان دریافت وام شهریه ندارند؟

شرایط جدید دریافت وام شهریه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی صندوق رفاه دانشجویان از ابتدای نیمسال تحصیلی آغاز شده و دانشجویان متقاضی می‌توانند درخواست‌های خود را برای دریافت 5 وام تحصیلی، ضروری، شهریه، وام ودیعه مسکن و وام دکتری در سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://swf.ir ثبت کنند. صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای شرایط تایید درخواست وام شهریه دانشجویان متقاضی این وام را در نیمسال تحصیلی جاری اعلام کرد.

تسویه حساب دانشگاه تربیت مدرس با پایگاه منابع علمی و بانک‌های اطلاعاتی

مشاور رییس دانشگاه تربیت مدرس در برنامه، بودجه و تأمین مالی از پرداخت بدهی سنوات گذشته دانشگاه به پایگاه منابع علمی و بانک‌های اطلاعاتی خبر داد. محمد خجسته با اعلام این خبر اظهار داشت: حسب دستور رییس دانشگاه درخصوص پیگیری موضوع پرداخت بدهی و تعهدات دانشگاه به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بدهی دانشگاه تربیت مدرس بابت پایگاه منابع علمی و بانک‌های اطلاعاتی از تاریخ 1394 تا پایان سال 1399 به مبلغ 452.611.831.962 ریال از سرجمع اعتبارات بودجه هزینه‌ای سال 1401 دانشگاه تربیت مدرس کسر و مستقیما به حساب پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) واریز گردید.

سعی داریم تا سه سال آینده 250 هزار دانشجوی خارجی جذب کنیم

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: در حال حاضر 100 هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند و در صدد آنیم تا این ظرفیت در سه سال آینده به رقم 250 هزار دانشجو از کشور‌های اسلامی و نیز سایر ملل افزایش یابد. هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها برگزار شد؛ گفت: در حال حاضر همکاری‌های بین المللی میان مراکز آموزشی قم با کشور‌ها و دانشگاه‌های جهان وسعت کم سابقه‌ای یافته و تبادل استاد و دانشجو میان این شهر و سایر مراکز آموزشی جهان تداوم دارد و این موضوع برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و ما با توجه به این مهم بعد از مشهد الرضا، دومین جشن دانش آموختگان را در این شهر بین‌المللی که از 120 ملیت در آن مشغول داد و ستد علمی هستند، برگزار می‌کنیم. وی شهر قم را دارای وجه تمایز علمی متفاوت با سایر شهر‌های کشور عنوان کرد و اظهارداشت: شهر قم قطب تولید معارف دینی و علوم اسلامی و قطب انتشار کتب علوم اسلامی در خاورمیانه است و در کوچه و پس کوچه‌های این شهر یک مرکز علمی و یا مدرسه علمیه و یا موسسه فرهنگی و پژوهشی وجود دارد که نماد این درخشش علمی را می‌توان در جامعه المصطفی العالمیه مشاهده نمود که حدود 38 هزار دانشجو از 120 ملیت در آن مشغول به تحصیل هستند.

یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان

یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، مدرسین رسمی دانشگاه و دانشجویان اعلام شد. یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان 600 هزار تومان است که از این مقدار 360 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و 240 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی و مدرسان رسمی دانشگاه 700 هزار تومان است که از این مقدار معادل 350 هزار تومان سهم عضو هیئت علمی، مدرسان رسمی دانشگاه و 350 هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. اعضای هیئت علمی، مدرسان رسمی دانشگاه و دانشجویان سراسر کشور در صورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند از هفدهم اردیبهشت ماه 1402 به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام / ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه اسکان دانشجویان شریف / مهلت ثبت نام تا 10 خرداد

کانون رفاه دانشجویان شریف با همکاری اداره امور خوابگاه‌ها طرح تسهیلات قرض‌الحسنه اسکان را بعنوان «جایگزین اسکان در خوابگاه‌ها» در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری برای دانشجویان واجد شرایط کلیه مقاطع اجرا می‌کند. کانون رفاه دانشجویان شریف با همکاری اداره امور خوابگاه‌ها طرح تسهیلات قرض‌الحسنه اسکان را بعنوان «جایگزین اسکان در خوابگاه‌ها» در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری برای دانشجویان واجد شرایط کلیه مقاطع اجرا می‌نماید.

کانون رفاه دانشجویان شریف، حاصل تلاش گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف برای بهبود سطح رفاهی، ارتقای مهارت‌های زندگی و ترویج دانش کسب و کار در میان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف است. در این کانون سعی می‌شود الگو‌هایی جهت نیل به اهداف مذکور، با تکیه بر توان جامعه‌ی دانشگاهی طرح‌ریزی و اجرا شود.

از اعلام شرایط جدید وام‌های شهریه تا تسویه بدهی دانشگاه تربیت مدرس 2
از اعلام شرایط جدید وام‌های شهریه تا تسویه بدهی دانشگاه تربیت مدرس 3
از اعلام شرایط جدید وام‌های شهریه تا تسویه بدهی دانشگاه تربیت مدرس 4
از اعلام شرایط جدید وام‌های شهریه تا تسویه بدهی دانشگاه تربیت مدرس 5
از اعلام شرایط جدید وام‌های شهریه تا تسویه بدهی دانشگاه تربیت مدرس 6