یک‌شنبه 15 مهر 1403

از اعلام ضمانت وام‌های دانشجو تا احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف در تجمعات اخیر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اعلام ضمانت وام‌های دانشجو تا احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف در تجمعات اخیر

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی اعلام شد شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی، ضامنین، سند تعهد و مدارک مورد...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی اعلام شد

شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی، ضامنین، سند تعهد و مدارک مورد نیاز از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام شد.

صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم امسال نیز مانند سال‌های گذشته اقدام به پرداخت وام دانشجویی با عناوین کمک هزینه‌های تحصیلی، مسکن، ضروری، شهریه و... می‌نماید. دانشجویان در تمامی مقاطع می‌توانند در نیمسال اول و دوم نسبت به ثبت‌نام برای وام دانشجویی اقدام کنند. زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی 1402، 1401 حداکثر تا روز چهارشنبه تاریخ 16 آذرماه 1401 است، متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ فوق نسبت به تشکیل پرونده و یا در صورت داشتن پرونده نسبت به ثبت درخواست وام و ارسال مدارک لازم، اقدام کنند. بدیهی است تاریخ فوق فعلاً نهایی بوده و در صورت تمدید مجدد از سوی صندوق رفاه دانشجویان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تعدادی از دانشجویان خواجه نصیر به دانشگاه ممنوع‌الورود شدند

دانشگاه خواجه نصیر تعدادی از دانشجویان این دانشگاه را به دلیل تکرار رفتار‌های خلاف قوانین ممنوع‌الورود کرد. دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به تذکرات مکرر به برخی از دانشجویان در خصوص رعایت مقررات و شئون دانشگاه، متاسفانه به دلیل تکرار برخی فعالیت‌های خلاف قوانین و عرف دانشگاه و رخداد‌های نامناسب صورت گرفته در چند روز اخیر از سوی طیف‌های مختلف دانشجویی، مقرر گردید که 15 نفر از دانشجویان به مدت 2 هفته ممنوع الورود شدند.

بهجت‌پور: دانشگاه‌ها ملزم به برگزاری نشست‌های نقد و مناظره و گفتگوی آزاد هستند

دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که ابلاغ شده، دانشگاه‌ها ملزم به برگزاری نشست‌های نقد و مناظره و گفتگو هستند. حجت الاسلام بهجت پور، دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص ایجاد خانه ملی گفتگوی آزاد گفت: ما در تهران به دنبال ایجاد یک مکان مشخص به عنوان خانه گفتگو هستیم و پیگیری‌هایی هم صورت گرفته است که پیشنهاد‌هایی هم داده شده که می‌تواند مکانی برای گفتگوی آزاد باشد. وی افزود:، اما در دانشگاه‌ها مکان خاصی برای گفتگو، کرسی آزاد اندیشی و مناظره نیاز نیست و می‌توانند در سالن‌هایی که دارند این نشست‌ها را برگزار کنند مهم این است که خوب مدیریت شود. بهجت پور اضافه کرد: تغییرات اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد مصوب شده و در نوبت مطرح شدن در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اساسنامه مصوب شود، اما تغییرات این اساسنامه ارتباطی به اجرا ندارد. ابلاغیه برگزاری نشست‌ها و گفتگو‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

ثبت‌نام 533 نفر در سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: در مجموع 533 نفر در 7 مقطع تحصیلی در سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه ثبت‌نام کردند.

اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: پس از پایان مهلت ثبت‌نام در این جشنواره در مجموع تعداد 533 نفر در پنج گروه آموزشی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم کشاورزی و دامپزشکی، علوم پایه و هنر ثبت نام نهایی شده‌اند که بعد از مرحله داوری در دانشگاه، برگزیدگان دانشگاهی به مرحله داوری کشوری وارد خواهند شد. معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در خصوص مقاطع دانشجویان ثبت‌نام کننده، گفت: 178 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته، چهار نفر در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، 78 نفر در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، 267 نفر در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته، یک نفر در مقطع دکتری حرفه‌ای و پنج نفر در مقطع دکتری تخصصی پیوسته ثبت نهایی شده‌اند. ارژنگ تصریح کرد: این درخواست‌ها بر مبنای 5 گروه آموزشی «کشاورزی و دامپزشکی 76 نفر، علوم انسانی 230 نفر، علوم پایه 72 نفر، فنی و مهندسی133 نفر و هنر 22 نفر» ثبت نهایی شده است.

شیوه‌نامه اجرایی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی ابلاغ شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، «شیوه‌نامه اجرایی سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی» را ابلاغ کرد. در این شیوه نامه که توسط فرزاد جهان بین ابلاغ شده، آمده است: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در نظر دارد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ایجاد محیط سالم برای شکل گیری بحث‌های تخصصی و پاسخ به پیام ایشان مبنی بر تداوم "این سنت حسنه در دانشگاه‌های کشور" و همچنین تبدیل رویداد کرسی‌های آزاداندیشی به فناوری و نیز براساس بند 36 راه کنش سوم بسته کاری ارتقاء تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی از سند تحول و تعالی دانشگاه (برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی 1405 1400) «سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی» را در واحد‌های سراسر کشور در دو سطح استانی و کشوری برگزار کند.

چهارمین جشنواره سراسری جهادگران برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره سراسری جهادگران، ویژه دانشجویان جهادگر از سوی معاونت جهادی سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود. این جشنواره در دو بخش تخصصی و هنری برگزار خواهد شد و مهلت ارسال آثار تا 30 آذر ماه است. بخش تخصصی شامل گسترش گفتمان جهادی در بین مردم، شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی، ایجاد تشکیلات جهادی موفق، همچنین در بخش هنری شامل انعکاس فعالیت دانشجویان جهادی در قالب فیلم، عکس و مستند است.

احکام کمیته انضباطی دانشگاه شریف اعلام شد

احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف دانشگاه صنعتی شریف در اعتراضات روز‌های اخیر منتشر شد. شورای انضباطی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد با توجه به وقایع هفته‌های اخیر در این دانشگاه و لزوم ایفای وظایف قانونی شورای انضباطی دانشجویی، در چند هفته اخیر، این شورا در حمایت از حقوق عموم دانشجویان و کمک به حفظ انضباط دانشگاه، جلسات متعددی برگزار کرده است. با توجه به حصول اولین نتایج و صدور و ابلاغ اولین سری از احکام این شورا، بر اساس گزارش اولیه عملکرد شورای انضباطی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، تاکنون حدود 230 شکایت به شورای انضباطی واصل شده است.

همچنین بیش از 25 ساعت جلسات رسیدگی با حضور اعضای شورا انجام شده که در این جلسات، پرونده‌ها و مستندات هر یک به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است. شورای انضباطی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف همچنین اعلام کرده است که حدود 40 مورد از پرونده‌ها، تفهیم تخلف انجام شده است.

از اعلام ضمانت وام‌های دانشجو تا احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف در تجمعات اخیر 2
از اعلام ضمانت وام‌های دانشجو تا احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف در تجمعات اخیر 3
از اعلام ضمانت وام‌های دانشجو تا احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف در تجمعات اخیر 4
از اعلام ضمانت وام‌های دانشجو تا احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف در تجمعات اخیر 5
از اعلام ضمانت وام‌های دانشجو تا احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف در تجمعات اخیر 6