یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

از افزایش مبلغ کار‌های دانشجویی تا وضعیت نامعلوم وام‌های شهریه

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از افزایش مبلغ کار‌های دانشجویی تا وضعیت نامعلوم وام‌های شهریه

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. مبالغ «کاردانشجویی» دانشجویان علوم پزشکی تا سه برابر...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

مبالغ «کاردانشجویی» دانشجویان علوم پزشکی تا سه برابر افزایش یافت

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از افزایش سه برابری مبالغ کاردانشجویی برای دانشجویان مقاطع مختلف دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد. احد بنار با بیان این خبر افزود: موضوع افزایش مبالغ کاردانشجویی همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان علوم پزشکی بوده و امسال خوشبختانه افزایش سه برابری مبالغ کار دانشجویی برای دانشجویان علوم پزشکی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بعد از تصویب در هیات امنای مشترک، محقق شد. وی یکی از اهداف افزایش مبالغ کاردانشجویی را ایجاد انگیزه برای رشد فعالیت‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف در فضا‌های دانشگاهی و خوابگاهی عنوان کرد. بنار گفت: سال گذشته مبالغ کار دانشجویی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ساعتی 5 هزار تومان و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ساعتی بیش از 6 هزار تومان بود که امسال بعد از تصویب در هیات امنای مشترک توانستیم این رقم‌ها را افزایش دهیم.

رویکرد‌های برگزاری انتخابات به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

وزیر علوم رویکردها، راهبرد‌ها و برنامه‌های پیشنهادی برگزاری «انتخابات پرشور، ایران قوی» را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور ابلاغ کرد. با توجه به نقش پیشگامی و موثر دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه بویژه نقش دانشگاه در ارتقاء میزان و کیفیت مشارکت سیاسی و در ستاد جهاد تبیین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (قرارگاه تبیینی شهدای جهاد علمی) تدوین و توسط وزارت علوم به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ابلاغ شد. این برنامه با عنوان «رویکردها، راهبرد‌ها و برنامه‌های پیشنهادی؛ انتخابات پرشور، ایران قوی» برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری جهت راهبری فعالیت‌های سیاسی دانشگاهیان بر اساس راهبرد‌های چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) "مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت" تدوین شده است.

گنجی: پرداخت 500 میلیارد تومان وام دانشجویی در نیمسال اول

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به پرداخت وام‌های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی گفت: تاکنون 500 میلیارد تومان از وام‌های نیمسال اول به حساب دانشجویان واریز شده است. مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی گفت: تاکنون وام‌های ضروری، تحصیلی و وام مسکن به طور کلی پرداخت شده است و در حال بررسی و مکاتبه با دانشگاه‌ها هستیم که اگر دانشجویی جامانده است بتوانیم وام‌های جامانده را در کمترین زمان پرداخت کنیم. وی افزود: برای نیمسال اول حدودا تا امروز 500 میلیارد تومان پرداخت شده است. رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص پرداخت وام شهریه گفت: وام شهریه هم ثبت نام آن انجام شده و دانشگاه‌ها در حال نهایی کردن ثبت نام‌ها هستند. به محض اینکه ثبت نام‌ها نهایی شود و مبلغی که سازمان برنامه و بودجه قرار بود در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار دهد، اختصاص پیدا کند پرداخت وام‌های شهریه هم آغاز خواهد شد.

آقا میری: ساخت خوابگاه متاهلی 500 واحدی با همکاری نهاد‌های دولتی در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از ساخت خوابگاه متاهلی 500 واحدی با همکاری نهاد‌های دولتی در این دانشگاه خبر داد. آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، در خصوص برنامه این دانشگاه برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی گفت: با همکاری مجموعه‌های دولتی قرار است که خوابگاه متاهلی ساخته شود که حدود 500 واحد است. وی افزود: همچنین قرار است خوابگاه‌هایی که در سطح شهر داریم که قابلیت استفاده را ندارند با فضا‌های جدید جابه جا شوند و خوابگاه 700 نفره مجردی نیز در دانشگاه احداث شود.

 

بورس‌های دانشجویی در جهت توزیع مناسب داوطلبان کنکور در رشته‌های مختلف ایجاد شده‌اند

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: بورس‌های دانشجویی در جهت توزیع مناسب داوطلبان کنکور در رشته‌های تحصیلی و تامین نیروی انسانی توانمند در حوزه‌های مختلف ایجاد شده‌اند. نشست صمیمی محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با صاحبان صنایع در خصوص معرفی بورس‌های دانشجویی در محل این سازمان برگزار شد.

مسعودی با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت علوم توزیع مناسب داوطلبان در رشته‌های تحصیلی و تامین نیروی انسانی توانمند در حوزه‌های مختلف است؛ تصریح کرد: ما به اندازه کافی دانشجویان مستعد و فضای کافی برای تحصیل دانشجویان داریم و می‌توانیم دانشجویانی را تربیت کنیم که در حوزه‌های گوناگون بتوانند مثمرثمر واقع شوند و سبب ارتقاء جامعه باشند.

از افزایش مبلغ کار‌های دانشجویی تا وضعیت نامعلوم وام‌های شهریه 2
از افزایش مبلغ کار‌های دانشجویی تا وضعیت نامعلوم وام‌های شهریه 3
از افزایش مبلغ کار‌های دانشجویی تا وضعیت نامعلوم وام‌های شهریه 4
از افزایش مبلغ کار‌های دانشجویی تا وضعیت نامعلوم وام‌های شهریه 5
از افزایش مبلغ کار‌های دانشجویی تا وضعیت نامعلوم وام‌های شهریه 6