دوشنبه 9 مهر 1403

از بودجه لازم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی تا ایجاد سامانه صحت سنجی مدارک تحصیلی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از بودجه لازم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی تا ایجاد سامانه صحت سنجی مدارک تحصیلی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. خطیبی: 5 هزار میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه متاهلی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

خطیبی: 5 هزار میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه متاهلی باید اختصاص داده شود

معاون مالی و اداری وزارت علوم گفت: برای تکمیل فرآیند خوابگاه‌های متاهلی حدود 5 هزار میلیارد تومان بودجه و تسهیلات باید اختصاص داده شود. علی خطیبی، معاون امور مالی و اداری وزارت علوم، در خصوص آخرین وضعیت ساخت خوابگاه‌های متاهلی گفت: قرار بود تا پایان سال 1402 حدود 300 واحد خوابگاه متاهلی ساخته شود که تاکنون 300 واحد تحویل زوج‌های دانشجو داده شده که دانشجویان متاهل در این واحد‌ها ساکن شدند. وی افزود: این تعداد خوابگاه متاهلی طی یک سال و نیم گذشته ایده، طرح ساخت و زمین آن در همین مدت زمان انجام شد. خطیبی اضافه کرد: برای خوابگاه متاهلی عددی را برای سال جاری پیش بینی شده بود که این عدد 50 درصد آن محقق شده که امیدوارم تا پایان سال محقق شود

شرایط اختصاص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد

اداره خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس شرایط تخصیص خوابگاه مجردی به دانشجویان روزانه نوورود دانشکده علوم پزشکی (نیمسال دوم بهمن ماه 1402-1403) را اعلام کرد.

متقاضیان خوابگاه مجردی دوره روزانه دانشگاه تربیت مدرس لازم است، در مرحله نخست با در نظر داشتن موارد اعلامی به سامانه گلستان مراجعه کرده و تقاضای خوابگاه خود را ثبت کنند و در مرحله بعدی برای تحویل اتاق خود از 28 تا 30 بهمن 1402 به امور خوابگاه‌های خواهران و یا امور خوابگاه‌های برادران مراجعه کنند. ثبت‌نام غیرحضوری خوابگاه مجردی دانشجویان دکتری وزارت بهداشت از تاریخ 21 تا 24 بهمن 1402 در سامانه گلستان انجام می‌شود. حداکثر مهلت استفاده از خوابگاه در صورت وجود شرایط اسکان برای مقطع دکتری پایان ترم هشتم تحصیلی است و قابل تمدید نخواهد بود.

سامانه ملی صدور کد صحت مدارک تحصیلی دانشگاهی ایجاد می‌شود

در جلسه کارگروه کمیته فنی «پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور» جزییات کد صحت، ساختار و نحوه پیاده سازی و درج در مدارک تحصیلی مطرح شد. دومین جلسه کارگروه کمیته فنی در خصوص «ضوابط فنی و اجرایی دولت الکترونیک (خوشه 14)» با موضوع «پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور» با حضور نمایندگانی از ارکان آموزشی و پژوهشی کشور در سازمان امور دانشجویان برگزار شد. این جلسه در ادامه جلسات مربوط به حذف مدارک تحصیلی دانشگاهی فیزیکی و صدور و درج کد صحت الکترونیکی 20 رقمی به عنوان شناسه یکتا با حضور نمایندگان ارکان آموزشی و پژوهشی کشور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، حوزه علمیه اصفهان، جامعه الزهرا (س)، سازمان بازرسی کل کشور به میزبانی اداره کل امور دانش آموختگان، دفتر فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان امور دانشجویان برگزار شد. در این جلسه اعضا به صورت دقیق و مفصل و طی یک نشست سه ساعته به بیان دیدگاه ها، نظرات، چالش‌های احتمالی و پیشنهادات برای تحقق اهداف و انجام تکالیف قانونی موضوع جلسه پرداختند.

مهلت ثبت‌نام در سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه تمدید شد

مهلت ثبت‌نام و شرکت در سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه سال 1402 تا چهارم اسفند ماه تمدید شد. مهلت ثبت‌نام و شرکت در سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه سال 1402 که از دوم بهمن ماه آغاز شده بود و تا 22 بهمن ماه ادامه داشت به دلیل درخواست متقاضیان تا چهارم اسفند ماه 1402 تمدید شد. بر این اساس کلیه دانشجویان واجد شرایط ایرانی و بین‌الملل ضمن مطالعه دقیق آیین‌نامه و شیوه نامه سال 1402، می‌توانند در مهلت تعیین شده، نسبت به ثبت‌نام و شرکت سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه سال 1402 اقدام کنند. متقاضیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند با مراجعه به پایگاه portal.saorg.ir و متقاضیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجعه به پایگاه nemooneh.behdasht.gov.ir و تکمیل فرآیند ثبت نام در جشنواره شرکت نمایند.

از بودجه لازم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی تا ایجاد سامانه صحت سنجی مدارک تحصیلی 2
از بودجه لازم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی تا ایجاد سامانه صحت سنجی مدارک تحصیلی 3
از بودجه لازم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی تا ایجاد سامانه صحت سنجی مدارک تحصیلی 4
از بودجه لازم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی تا ایجاد سامانه صحت سنجی مدارک تحصیلی 5