یک‌شنبه 8 مهر 1403

از تعیین تکلیف املاک دانشگاه‌های غیر انتفاعی تا نهایی شدن آیین نامه ارتقا اساتید

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از تعیین تکلیف املاک دانشگاه‌های غیر انتفاعی تا نهایی شدن آیین نامه ارتقا اساتید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نهایی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نهایی شد

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از نهایی سازی آئین‌نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد. برزویی، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از جلسه 189 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، در خصوص سیاست‌ها، اصول و الزامات حاکم بر آئین‌نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی بیان کرد: بر اساس مصوبه جلسه 826 شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی خود را با رویکرد تنوع بخشی و پرهیز از انحصار در نظام‌های رتبه‌بندی خاص مجلات، با لحاظ کردن مأموریت‌گرایی در نظام‌های آموزش عالی و با در نظر گرفتن امتیاز ویژه در حل مسائل کشور و حذف شاخص وتویی بودن مقالات منتشره در نشریات بین‌المللی تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

زمان برگزاری آزمون زبان MSRT در سه ماه آخر سال اعلام شد

از سوی سازمان امور دانشجویان زمان برگزاری آزمون زبان MSRT درماه‌های دی، بهمن و اسفند 1402 اعلام شد. براساس اعلام سازمان امور دانشجویان، آزمون زبان دی ماه 1402.10.29 برگزار می‌شود و ثبت نام آن از ساعت 10 روز شنبه مورخ 09.10. 1402 آغاز و تا ساعت 16 روز چهارشنبه 20.10، 1402 ادامه خواهد داشت. آزمون زبان بهمن ماه در تاریخ 1402.11.27 برگزار می‌شود، ثبت نام آن از ساعت 10 روز شنبه مورخ10.09. 1402 آغاز شده و تا ساعت 16 روز سه شنبه11.17.1402 ادامه خواهد داشت. همچنین آزمون زبان اسفند ماه در 1402.12.18 برگزار، ثبت نام آن از ساعت 10 روز شنبه مورخ. 09.10، 1402 آغاز و تا ساعت 16 روز چهارشنبه12.09. 1402ادامه خواهد داشت.

پیاده‌روی اربعین اتفاقی بزرگ برای آینده است

رئیس سوگواره بین المللی روایت اربعین و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پیاده‌روی اربعین اتفاقی بزرگ برای آینده است. حجت الاسلام علی خدیوی، رئیس سوگواره بین المللی روایت اربعین و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با سخنرانی در جمع راویان برگزیده دومین سوگواره بین المللی روایت اربعین افزود: در مقوله اربعین جریان و اتفاقی در حال شکل گیری است که برای آینده اتفاق بزرگتری را رقم می‌زند و ما معتقدیم پیاده‌روی اربعین اتفاقی برای آینده است، نه گذشته رئیس سوگواره بین المللی روایت اربعین در ادامه با اشاره به خواستگاه روایت و روایتگری گفت: بحث روایتگری با اسلام متولد شد و شیعه هیچگاه روایت را تعطیل نکرده است و بزرگان دین و محدثان نمونه‌های غنی و تاثیر گذاری در تاریخ اسلام به ثبت رسانده اند، ولی هیچ وقت فرهنگ شیعه از روایتگری دور نیفتاد و از آن غفلت نکرد، حتی با وجود اینکه حکومت‌های مختلفی از این مسئله پیشگیری می‌کردند. در عین حال انسان‌های فراوانی رنج سفر کشیدند تا حدیثی را از اهل بیت (ع) ثبت کنند.

نامه به وزیر علوم درباره وضعیت اموال دانشگاه‌های غیرانتفاعی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارسال نامه به وزیر علوم درباره چالش دانشگاه‌های غیردولتی و وزارت علوم درخصوص وضعیت اموال پس از انحلال خبر داد و گفت: دراین نامه ضوابط و قوانین را متذکر شدم. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت اموال دانشگاه‌های غیردولتی پس از انحلال و اختلافات با وزارت علوم در این مساله گفت: این اختلاف به دفتر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم آورده شده است. مرحوم دکتر «غفوری فرد» با ارسال نامه پیگیر چالش دانشگاه‌های غیردولتی و وزارت علوم بودند. طبیعتا به لحاظ شرعی اگرکسی از امکانات دولتی استفاده کرده باشد؛ یعنی زمین رایگان یا قیمت پایین گرفته باشد، باید اموال دولتی را به دولت بازگرداند. اگر کسی زمین با قیمت خیلی پایین برای احداث بنای دانشگاه غیردولتی دریافت کرده باشد و حالا بخواهد با قیمت بالا بفروشد؛ این خلاف است.

وی در ادامه گفت: اگر شخصی با قیمت آزاد زمین خریداری کرده و آن را با هزینه‌های شخصی ساخته و از امکانات دولتی استفاده نکرده باشد؛ به شرط رعایت تمام موارد قانونی، مالک قانونی تمام اموال شخصی است که دانشگاه را تاسیس کرده‌است و در این وضعیت دولت نقشی در مالکیت ندارد.

از تعیین تکلیف املاک دانشگاه‌های غیر انتفاعی تا نهایی شدن آیین نامه ارتقا اساتید 2
از تعیین تکلیف املاک دانشگاه‌های غیر انتفاعی تا نهایی شدن آیین نامه ارتقا اساتید 3
از تعیین تکلیف املاک دانشگاه‌های غیر انتفاعی تا نهایی شدن آیین نامه ارتقا اساتید 4
از تعیین تکلیف املاک دانشگاه‌های غیر انتفاعی تا نهایی شدن آیین نامه ارتقا اساتید 5