چهارشنبه 18 مهر 1403

از خرید پسماند خشک تا پرداخت هزینه درمان بیماران سرطانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
از خرید پسماند خشک تا پرداخت هزینه درمان بیماران سرطانی

عسکری گفت: این گروه جهادی با جمع‌آوری بازیافت‌های خشک و فروش آنها، به تامین هزینه درمان بیماران سرطانی کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عسکری، مسئول گروه جهادی حامیان ولایت محله نخل پیرمرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه گروه جهادی حامیان ولایت از سال 87 در محله نخل پیل مرد تشکیل و سپس در سال 94 به ثبت رسیده است، گفت: این گروه جهادی با 90 عضو در حوزه های مختلف از قبیل فرهنگی، اشتغالزایی، توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان محله، تعمیرات لوازم ضروری منزل، تهیه و توزیع جهیزیه و... فعالیت های چشمگیری داشته است.

وی در ادامه افزود: گروه جهادی حامیان ولایت در ماه مبارک رمضان، فعالیت های خود را به سمت و سوی تامین معیشت خانوارهای نیازمند و تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان تحت عنوان اطعام مهدوی سوق داده است. این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان، توسط گروه جهادی حامیان ولایت و با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، درحال برگزاری است و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

مسئول گروه جهادی حامیان ولایت محله نخل پیرمرد ادامه داد: در اجرای طرح اطعام مهدوی، سه آشپزخانه اعم از آشپزخانه های منطقه یکم سپاه پاسداران، شهر غذا و همچنین مدرسه نور، این گروه جهادی را همراهی می کنند و از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون، 10 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

عسکری در تشریح طرح «نذر نان صلواتی» تصریح کرد: این گروه جهادی با همکاری تمامی نانوایی های محلات حاشیه شهر، روزانه اقدام به توزیع نان صلواتی به مبلغ 10 میلیون ریال کرده است.

وی از توزیع بسته های بهداشتی از زمان شروع ویروس کرونا در محله نخل پیرمرد خبر داد و اضافه کرد: گروه جهادی حامیان ولایت از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در محل مسجد حمزه (ع) کرده و تا کنون توانسته 20 هزار ماسک تولید و بین نیازمندان توزیع کند. این کارگاه تولیدی، همچنین تولید 5 هزار ماسک را از ابتدای ماه رمضان شروع کرده و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت. تا کنون سه هزار ماسک تولید و توسط بیمارستان خاتم الانبیاء ضدعفونی و ایزوله شده است.

مسئول گروه جهادی حامیان ولایت ادامه داد: برای خروجی بهتر فعالیت ها در حوزه تولید ماسک، از خواهران خیاط محله نخل پیرمرد جهت همکاری بعمل آمد و با فراگیری آموزش دوخت ماسک پارچه ای و تولید و همچنین فروش آن، به اقتصاد خود و محله کمک کرده اند.

عسکری به تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین خانوارهای بی بضاعت و نیازمند محله نخل پیرمرد با کمک دانش آموزان مدرسه نور تحت عنوان طرح مواسات خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا نیمه شعبان، تعداد 600 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: گروه جهادی حامیان ولایت علاوه بر تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی بین نیازمندان، از ایتام نیز غافل نشده و با عنوان «حامی یاب» تا کنون توانسته برای 50 یتیم در پنج محله شامل چاهستانی ها، نخل پیرمرد، کوی گلستان، محله مینابی ها و همچنین نخل پیرمرد جذب کند.

مسئول گروه جهادی حامیان ولایت محله نخل پیرمرد در ادامه افزود: بانک رسالت نیز در اجرای طرح حامی یاب، این گروه جهادی را همراهی می کند به این طریق که برای 50 یتیم دارای حامی، افتتاح حساب کرده و خیرین ماهانه مبلغ 25 میلیون ریال به حساب ایتام واریز می کنند.

عسکری بیان کرد: گروه جهادی حامیان ولایت محله نخل پیرمرد در اجرای طرح شهید سلیمانی؛ با تشکیل یک اکیپ 10 نفره، مایحتاج بیماران را خریداری و در اختیارشان قرار می دادند. البته این گروه جهادی در طرح مزبور؛ اغلب در زمینه حمایتی و نظارتی فعالیت کرد و با تهیه و توزیع بسته های معیشتی و تولید آب میوه های طبیعی و همچنین تهیه داروی امام موسی کاظم (ع) به درمان بیماران کرونایی کمک کرد.

وی افزود: به همت خیرین، یک دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 500 میلیون ریال خریداری شده که هم اکنون در اختیار مسجد چهارده معصوم (ع) قرار گرفته است. البته این دستگاه در صورت نیاز، در اختیار سایر محلات قرار می دهیم.

مسئول گروه جهادی حامیان ولایت محله نخل پیرمرد از ایجاد مزون لباس عروس با عنوان «سفره های آسمانی» در مکانی در جوار مسجد حمزه (ع) در سال گذشته خبر داد و گفت: تمامی ملزومات برگزاری مراسم جشن ازدواج آسان در این مزون فراهم شده و از ابتدای فعالیت تا کنون، موفق شده زمینه ازدواج آسان برای 50 الی 60 زوج جوان فراهم کند. چندین شهر و روستا نیز از امکانات این مزون استفاده کرده اند. حتی به دلیل مسافت طولانی، با حمایت این گروه جهادی، مزون لباس عروس در برخی شهرها و روستاها راه اندازی شده است.

عسکری با بیان اینکه به دلیل مهاجرپذیر بودن محله نخل پیرمرد، گروه جهادی حامیان ولایت دائم درحال برگزاری دوره های آموزشی است، گفت: این گروه جهادی در زمینه کاهش آمار طلاق و اعتیاد، فساد و سایر آسیب های اجتماعی، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره های رایگان کرده است.

وی با اشاره به اینکه فقر سبب از بین رفتن ایمان می شود، تاکید کرد: چهار محله چاهستانی ها، نخل پیرمرد، کوی گلستان و محله مینابی ها به دلیل آسیب پذیر بودن نباید به حال خود رها شود. از این رو تا قبل از شیوع ویروس کرونا، چهارشنبه های هر هفته، کلاس های آموزشی ویژه خانواده های بدسرپرست دارای معضل اعتیاد و مطلقه برگزار می شد.

مسئول گروه جهادی حامیان ولایت محله نخل پیرمرد گفت: از تمامی خانوارهای مددجوی محله درخواست کردیم بازیافت خشک را جمع آوری و تحویل این گروه جهادی بدهند و در ازای آن، بسته های بهداشتی و معیشتی دریافت کنند. گروه جهادی حامیان ولایت اقدام به جمع آوری این بازیافتی ها کرده و از محل فروش آنها، هزینه درمان بیماران سرطانی را پرداخت می کند. الیته در زمینه تعمیر وسایل سرمایشی خانوارهای نیازمند نیز هزینه می کند.

انتهای پیام /