چهارشنبه 11 مهر 1403

از دانشگاه تا وزارت خارجه / امیر عبداللهیان مرد دیپلماسی بود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از دانشگاه تا وزارت خارجه / امیر عبداللهیان مرد دیپلماسی بود

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سیده حسنا پیروان - در پی سانحه‌ی سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امرو خارجه و همراهان ایشان، تمامی سر نشینان بالگرد به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. در این میان حسین امیر عبدللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم، اولین وزیر امور خارجه شهید ایران به شمار می‌آید. دکتر ابراهیم متقی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در این رابطه در گفتگویی با خبرنگار...

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سیده حسنا پیروان - در پی سانحه‌ی سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امرو خارجه و همراهان ایشان، تمامی سر نشینان بالگرد به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. در این میان حسین امیر عبدللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم، اولین وزیر امور خارجه شهید ایران به شمار می‌آید.

دکتر ابراهیم متقی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در این رابطه در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت: حسین امیر عبداللهیان فردی از عرصه‌ی دانشگاه بود که در فضای کنش دیپلماتیک و پیگیری منافع راهبردی ایران؛ شخصیتی کارساز، هدفمند و پر تلاش داشت؛ و افزود: الگوی کنش شهید امیرعبدالهیان در وزارت خارجه، مبتنی بر الگوی جمع گرایانه بود، از همین رو ایشان در برخورد با چالش‌ها سعی می‌کردند جمع‌گرایی را در دستور کار قرار دهند.

همچنین اشاره داشت: دکتر امیر عبدالهیان در عرصه‌ی دانشگاه و نیز وزارت خارجه همواره سعی بر استفاده و کاربست تجربیات گذشتگان را داشت.