دوشنبه 1 تیر 1405

«از سربازی تا سرداری» منتشر شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
«از سربازی تا سرداری» منتشر شد

«از سربازی تا سرداری» خاطرات غلامعلی سپهری با پژوهش سیاوش نقیبی‌نژاد و به قلم مریم شیدا به بازار کتاب آمد.

«از سربازی تا سرداری» خاطرات غلامعلی سپهری با پژوهش سیاوش نقیبی‌نژاد و به قلم مریم شیدا به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «از سربازی تا سرداری» خاطرات غلامعلی سپهری با پژوهش سیاوش نقیبی‌نژاد و به قلم مریم شیدا به بازار کتاب آمد.

کتاب حاضر مجموعه خاطرات سردار غلامعلی سپهری است که سالها در گروه توپخانه یونس، فرماندهی کرده و هم اکنون نیز از مدیران ارشد باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران است. دلاوری، شجاعت و مدیریت او در دفاع مقدس از وی شخصیتی قابل تأمل ساخته، که مرور خاطراتش میتواند الگوی نسلهای امروز و فردا باشد. حاج غلامعلی سپهری از پیشکسوتان توپخانه سپاه پاسداران و ارتش است که در طول دوره دفاع مقدس، افتخاراتی چون حضور در توپخانه لشکر 92 زرهی و توپخان لشکر 19 فجر فارس، جانشینی توپخانه 61 محرم سپاه و فرماندهی توپخانه 42 یونس را در کارنامهاش ثبت کرده است. سردار سپهری قریب به چهل سال است که در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی مشغول به خدمت است و هماکنون در واحد تحقیق و پژوهش باغ موز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران فعالیت دارد. نویسنده در این اثر، علاوه بر زندگینامه و خاطرات شخصی راوی، نگاهی اجمالی نیز به تأسیس اولین توپخانه ساحلی سپاه در اواسط دوره دفاع مقدس داشته و برای روشن شدن ابعاد موضوع، در بعضی از قسمتها، روایت دیگر همرزمان او را به صورت پاورقی آورده‌است. در پایان کتاب هم تصاویر و اسنادی از راوی و همرزمانش آمده‌است. این کتاب با شمارگان 1250 کلمه و در 212 صفحه به همت حوزه هنری استان فارس و توسط انتشارات سوره مهر، چاپ شده‌است.