پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

از ناترازی عبور کردیم، کمبود گاز داریم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از ناترازی عبور کردیم، کمبود گاز داریم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سعید توکلی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز در رابطه با وضعیت گاز در کشور گفت: اکنون دیگر ناترازی انرژی مطرح نیست، کمبود داریم و این موضوع بسیار جدی است و باید به آن توجه شود. بحث کاهش مصرف گاز هم مختص مصرف‌کنندگان نیست و ما باید در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری اقداماتی را انجام دهیم. وی با بیان اینکه...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سعید توکلی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز در رابطه با وضعیت گاز در کشور گفت: اکنون دیگر ناترازی انرژی مطرح نیست، کمبود داریم و این موضوع بسیار جدی است و باید به آن توجه شود. بحث کاهش مصرف گاز هم مختص مصرف‌کنندگان نیست و ما باید در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون روازنه حداقل 260 میلیون مترمکعب ناترازی گاز در کشور وجود دارد، ادامه داد: البته این موضوع دلیل بر این نیست که وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران کار خود را به خوبی انجام ندهند. زمستان امسال نیز با تکمیل تعمیرات و ذخیره‌سازی مطلوب گاز مایع از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و با همکاری وزارت نیرو، مشکلی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره قرارداد گازی با ترکمنستان اظهار کرد: در این خصوص تا کنون اقداماتی انجام شده است و اجرای این قرارداد نیاز به زمان‌بندی دارد.

توکلی در ادامه درباره امضای تفاهم‌نامه گازی با روسیه گفت: که یکی از تکالیف ما در برنامه هفتم توسعه، تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه است که یکی راهکارها، تبادل گاز با روسیه است.

وی در پایان در خصوص بدهی گاز عراق به ایران گفت: عراق یکی از مشتری‌های خوب ما است که پولش را به‌موقع و نقد پرداخت می‌کند و اکنون هیچ بدهی وجود ندارد.