پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی به تولید محصولات دانش بنیان بپردازند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی به تولید محصولات دانش بنیان بپردازند

قباد محمدی گفت: طی ده سال اخیر در کرمانشاه زیرساختهای خوبی از نظر توسعه فناوری فراهم شده و اساتید و دانشجویان داروساز می توانند به تولیدات دانش بنیان بپردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، قباد محمدی عصرر امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشکده داروسازی، اظهار داشت: بیش از 20 سال است که از دانشکده داروسازی کرمانشاه می گذرد و اکنون از سرآمد ترین دانشکده های کشور از نظر تربیت دانشجو و تحقیقات و فناوری است که بسیار خوب مسیر رشد را پیمود.

وی افزود: هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اساتید دانشکده داروسازی انتظار دارند در کنار مباحث آموزشی و تربیت دانشجویان در زمینه فناوری و توسعه شرکتهای دانش بنیان نیز فعالیت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اساتید می توانند فناور باشند و در شرکت‌های دانش بنیان محصولاتی را تولید کنند و هم دانشجویان می توانند عصای دست اساتید در توسعه این شرکت‌ها باشند.

زیرساختهای توسعه فناوری در کرمانشاه فراهم شده است / تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دانشکده پزشکی 

محمدی با تاکید بر اینکه دانشکده داروسازی در حوزه تولیدات دانش بنیان می تواند بسیار موفق عمل کند، گفت: طی ده سال اخیر در کرمانشاه زیرساختهای خوبی از نظر توسعه فناوری فراهم شده و اساتید و دانشجویان داروساز می توانند به تولیدات دانش بنیان بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز تولید محصولات دانش بنیان نیاز کشور است، افزود: اکنون کشور در شرایطی است که به توسعه تولیدات دانش بنیان نیاز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: درحال حاضر خرید برخی از تجهیزات پزشکی به سختی انجام می شود درحالی که شرکتهای دانش بنیان به راحتی می توانند چنین مشکلاتی را مرتفع کنند.

محمدی خواستار برقراری ارتباط با دانشکده های پیشرفته داروسازی دنیا شد و گفت: هرچند که از طریق برگزاری وبینار و به صورت الکترونیکی می توان جلساتی را تدارک دید اما زمینه فرصت‌های مطالعاتی باید تسهیل شود و در این میان باید نسبت به واردات تکنولوژی اقدام شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضاهای آموزشی در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: در حوزه آموزش و تحقیقات و فناوری با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: اگرچه طی 15 سال اخیر نتوانسته ایم نسبت به توسعه فضای فیزیکی دانشکده ها اقدام کنیم اما در توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی بالاتر از میانگین کشور قرار داریم.

افتتاح دانشکده دندان پزشکی کرمانشاه در سال تحصیلی جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود گره در ساخت دانشکده دندان پزشکی، تصریح کرد: درصدد هستیم این دانشکده در سال تحصیلی جدید افتتاح شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه امسال اعتبارات اندکی برای تکمیل دانشکده دندان پزشکی درنظر گرفته بودند که با رایزنی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه اعتبارات تکمیلی تخصیص یافت.

وی درباره تکمیل ابر پروژه دانشکده پزشکی کرمانشاه نیز افزود: به دلیل مشکلات مالی سال قبل پیمانکار این پروژه خواستار لغو همکاری بود که با پرداخت 25 میلیارد تومان مجددا وی کار را از سرگرفت.

به گفته محمدی یکی از شروط تخصیص اعتبارات داشتن پیشرفت فیزیکی حداقل 50 درصدی است که با رایزنی های انجام شده پس از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه موفق به اخذ 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دانشکده پزشکی شدیم که با تخصیص آن میزان پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور به 70 درصد خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با تخصیص اعتبار 200 میلیارد تومانی باز هم پروژه دانشکده پزشکی کرمانشاه تکمیل نمی شود بلکه درصدد افتتاح آن ظرف سه تا چهار سال آینده خواهیم بود.

محمدی همچنین از تلاش برای رفع کمبود فضای فیزیکی در دانشکده داروسازی خبر داد و تصریح کرد: به منظور جبران کمبود فضای فیزیکی فضای بانک طرح سوال به عنوان یکی از فضاهای موجود در این دانشکده در اختیار دانشکده داروسازی قرار می گیرد.

در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشکده های داروسازی کرمانشاه از زحمات دکتر علیرضا علی آبادی تقدیر و دکتر فخری به عنوان رئیس جدید دانشکده داروسازی معارفه شد.

انتهای پیام /