سه‌شنبه 17 مهر 1403

اسبقیان: ورزشکاران و پیشکسوتان بدون مستندات حرف نزنند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اسبقیان: ورزشکاران و پیشکسوتان بدون مستندات حرف نزنند

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران و پیشکسوتان باید اصول اخلاقی را رعایت کند و بدون مستندات حرف نزنند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان در مورد شرایط فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های روستایی تمام شده و طبق دستور وزیر گذشته و تاکید وزیر فعلی، آقای دنیامالی، سرپرست‌ها نمی‌توانند کاندیدای شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها شوند. آقای ایلکا از موضوع ثبت نام ریاست خارج شده است.

اسبقیان: هر اظهارنظری بدون مستندات قطعاً پیگیری می‌شود

معاون وزیر ورزش در مورد شرایط فدراسیون روئینگ پس از جدایی از فدراسیون قایقرانی گفت: برج مجاور دریاچه آزادی متعلق به 3 رشته بادبانی، کانو و روئینگ بوده است اما آقای شادی، سرپرست فدراسیون روئینگ فعلا در اتاقی مستقر و مقرر شده در اسرع وقت در مکان مناسبی ادامه کار دهد. وزیر ورزش هم معتقد است که حضور ورزشکاران روئینگ در کنار دریاچه برای آنها سم است و باید به پیست 2 هزار متری بروند.

اسبقیان در مورد شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج تصریح کرد: ابتدا باید سرپرستی برای این فدراسیون تعیین شود تا در مورد انتخابات صحبت کنیم. ظرف یکی دو روز آینده در مورد شطرنج تصمیم می‌گیریم.

معاون وزیر در مورد اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: وزیر معتقد است هر اتفاقی در فدراسیون‌های ورزشی بیفتد، وزارت ورزش، طبق قانون باید در جریان باشد. وظیفه وزارت ورزش، نظارت بر فدراسیون‌ها و کمیته‌ها و انجمن‌هاست. تهیه اساسنامه هم باید با هماهنگی وزارت انجام شود. منافع ملی بر همه چیز اولویت دارد و در این مورد با هیچ کسی معامله نمی‌کنیم. تغییر اساسنامه‌ها در دستور کار ما نیست ولی وزیر، دستور بررسی کارشناسی داده است.

شروین اسبقیان در مورد حاشیه‌های به وجود آمده در مورد علیرضا بیرانوند و محمود فکری و اینکه این گونه مسائل زیبنده ورزش ایران نیست، اظهار داشت: قطعا پیگیری خواهد شد و ورزشکاران و پیشکسوتان باید اصول اخلاقی را رعایت کند و بدون مستندات حرف نزنند. تبعات عدم رعایت این مسئله، دامن آنها را خواهد گرفت. دین و فلسفه وجود ما توسعه اخلاق است.

او به مسائل مربوط به فدراسیون وزنه‌برداری اشاره کرد: آقای انوشیروانی مدتی قبل به ملاقات وزیر آمد و مشغول انجام کارها هستند. این رشته مسابقات جهانی و المپیک را پیش رو دارد و باید با قدرت ظاهر شود.

معاون وزیر ورزش در پایان درمورد حواشی رشته موج‌سواری گفت: قطعا در مقابل کسانی که مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی در حوزه فرهنگی اخلاق را پیگیری و رعایت نمی‌کنند، بی تفاوت نیستیم.