دوشنبه 28 خرداد 1403

اسبقیان: کارهای انجام شده در کشتی بی‌نظیر است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اسبقیان: کارهای انجام شده در کشتی بی‌نظیر است

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی از صبح امروز با حضور محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و اعضای مجمع در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی از صبح امروز یکشنبه (6 خردادماه) با حضور محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و اعضای مجمع در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

دبیر: عملکرد مالی فدراسیون کشتی بیش از 423 میلیارد بوده است

سید محمدشروین اسبقیان در این مجمع گفت: با ورزش بزرگ شدم و زندگی کردم، ورزش قهرمانی انجام دادم و بعنوان مربی، رئیس هیئت کشتی، رئیس فدراسیون، مدیرکل و معاون وزارت ورزش خدمت کرده‌ام و حتی چمن آب داده ام و یک شبه به اینجا نیامده ام و مراحل زیادی را طی کردم. این ها را گفتم که بگویم صحبت‌هایی که می گویم تعارف نیست.

وی ادامه داد: وقتی اسم کشتی می‌آید اولین چیزی که در ذهن تداعی می‌شود، پهلوانی، گذشت و ایثار است. یکی از رشته‌های تخصصی من دو سرعت بوده ولی وقتی کلمه کشتی می‌آید انسان به یاد ارزش ها به یاد پهلوان تختی و شهید هادی می‌افتد. کشتی هم ورزشی و هم فرهنگی است. کشتی وقتی وارد می شود تشک را می‌بوسد و وقتی خارج می شود نیز همینطور و ارزش‌ها در کشتی نهادینه شده است.

اسبقیان تصریح کرد: به واسطه این منش پهلوانی، کشتی برای ورزش کشور مهم است و اعتقاد قلبی من است که کشتی جور ورزش کشور را کشیده است و در طول تاریخ المپیک ها و بازی های آسیایی، وقتی از همه جا نا امید می شدیم می گفتیم کشتی گیران انشاء اله جبران می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی می گوییم باید از کشتی حمایت شود، این اعتقادی است و این در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و مورد تأکید ما است و به آن عمل کردیم.

اسبقیان اظهار داشت: انشاء اله امید کاروان ورزشی ما در المپیک کشتی است و شخص وزیر نیز دستور داده تا نگاه ویژه‌ای به کشتی شود.

وی بیان داشت: گزارش ارائه شده توسط فدراسیون کشتی بسیار خوب بود، و خستگی کار را از تن ما درآورد و ما را به وجد آورد و تعارف نمی‌کنم در کشتی کارهای بزرگی شده است.

معاون وزیر ورزش گفت: من خودم رئیس فدراسیون بوده‌ام و کارهای انجام شده در کشتی بسیار بزرگ بوده است و این کارها قابل مقایسه با کارهای دیگر نیست و بی نظیر و بسیار ارزشمند است.

اسبقیان با اشاره به کسب عناوین و مدال‌های بیشمار در کشتی گفت: در کنار این قهرمانی ها، انجام اقدامات فرهنگی در فدراسیون بسیار عالی بوده و مسائل فرهنگی بسیار مهم است و این دغدغه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: اقدامات انجام شده را تمجید می کنیم که در کنار کار قهرمانی و عمرانی، کار فرهنگی نیز بسیار قوی انجام شده است و معتقدم که کار آماده سازی دو بال دارد که یک بالش کار آمادگی جسمانی و یک بالش کار آمادگی روحی و روانی است.

اسبقیان در پایان خاطرنشان کرد: بعنوان خدمتگزار شما در معاونت قهرمانی ابتدا به شما تبریک می‌گویم و در ادامه از شما تشکر و قدردانی می‌کنم و همیشه در خدمت جامعه کشتی هستم. درب اتاق من برای روسای هیئت کشتی باز است و به دنبال حل مشکلات هستم.