سه‌شنبه 17 مهر 1403

اسبقیان: گوش شنوا در وزارت ورزش زیاد است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اسبقیان: گوش شنوا در وزارت ورزش زیاد است

مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سی‌امین مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان به ریاست شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. در این مجمع غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، جلیل کوهپایه زاده رئیس فدراسیون و اعضای مجمع حضور داشتند.

توسعه ورزش بانوان در دستور کار فدراسیون جانبازان

اسبقیان با قدردانی از مسئولان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان و همچنین حضور غفور کارگری و مناف هاشمی در این مجمع اظهار داشت: ابتدا موفقیت ورزشکاران با هدایت مربیان خوبشان و تلاش هیئت‌ها در پارالمپیک را تبریک می‌گویم. کاروان ما کاروان موفقی بود. طبیعی است که نقاط ضعف و قوت وجود دارد، اما آنچه مسلم است، موفقیت فدراسیون جانبازان است. ما در حوزه‌های فرهنگی و قهرمانی در این بازی‌ها موفق بودیم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: در صحبت‌های رهبری در این باره وقتی که بررسی می‌کنم، ورزشکاران پارالمپیکی این جلوه‌های فرهنگی را به نمایش می‌گذارند. ایشان سال قبل نیز 11 مورد به صورت مصداقی در خصوص مسائل فرهنگی مطرح کردند که بیشتر آنها توسط ورزشکاران حوزه جانبازان و توان یابان بود. در حوزه قهرمانی هم موفقیت‌های زیادی رقم خورد که بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

اسبقیان افزود: پاداش وزارت ورزش برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی که برابر شده است و این توسط مرحوم آیت‌الله رئیسی اجرا شد. کیومرث هاشمی وزیر سابق ورزش و جوانان نیز گفت که هرگز دستور آیت‌الله رئیسی را زمین نمی‌گذارد و آن را اجرایی می‌کند. البته این پاداش، جدا از پاداش کمیته پارالمپیک است که باید این هم بررسی شود. درباره استخدام فرزندان مدال‌آوران جانباز و توان یاب، این قطعاً اصلاح می‌شود و در مجلس در حال پیگیری است.

او گفت: دوره بعدی برای ما بسیار مهم است، چون در لس آنجلس برگزار می‌شود و باید سرود ایران نواخته شود و پرچم کشورمان بالا برود. تعداد این کارها باید نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بود و این اراده در بین ورزشکاران جانباز و توان یاب وجود دارد. ما باید آمریکا را در ورزش تحقیر کنیم، همان‌طور که در حوزه‌های دیگر این کار را کرده‌ایم. قدم اول بازی‌های پاراآسیایی ناگویا است و قدم بعدی در پارالمپیک لس آنجلس خواهد بود.

وی عنوان کرد: گوش شنوا در وزارت ورزش زیاد است و موضوعات این حوزه را پیگیری می‌کنم. مدیران کل باید حداقل یک مجموعه در استان‌ها در اختیار هیئت‌های جانبازان و توان یابان بگذارند و این مسأله را دنبال می‌کنیم.