شنبه 29 اردیبهشت 1403

استاد پاکستانی: بی‌عدالتی عمومی جامعه آمریکا را فراگرفته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاد پاکستانی: بی‌عدالتی عمومی جامعه آمریکا را فراگرفته است

اسلام‌آباد - ایرنا - استاد دانشگاه قائداعظم پاکستان، تبعیض نژادی را یک سنت قدیمی در آمریکا توصیف کرد که با قتل جورج فلوید بیشتر نمایان شد، و افزود: امروز بی‌عدالتی عمومی جامعه آمریکایی‌ها را فراگرفته و آن را می‌توان در سیاست‌های داخلی و بین المللی این کشور مشاهده کرد.

دکتر «قندیل عباس» استاد سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه قائد اعظم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: آمریکایی‌ها همواره مدعی نگرانی نسبت به وضعیت حقوق بشر در سایر کشورهای جهان هستند، اما آنان باید بیشتر متوجه اوضاع وخیم مردم گرسنه که بدون غذا در حاشیه خیابان‌ها زندگی می‌کنند، باشند.

وی تاکید کرد: دنیا مشابه وضعیت جورج فلوید است که چگونه زیر زانوی پلیس سفیدپوست آمریکای جان سپرد و امروز جامعه جهانی نیز زیر زانوی اقدامات غیربشری آمریکا بوده و یکصدا فریاد ما نمی‌توانیم نفس بکشیم را سر می‌دهد.

این تحلیلگر ارشد پاکستانی گفت: بی‌عدالتی حاکمان ایالات متحده آمریکا در سیاست‌های داخلی و بین المللی آن به وضوح مشاهده می‌شود. آنان بدون هیچ توجیهی به افغانستان، عراق و سوریه حمله ور شدند اما نتیجه‌ای جز ناکامی و شکست نصیب آمریکا نشد.

وی افزود: مشکل اساسی آمریکا بی‌عدالتی عمومی در جامعه این کشور است، حاکمیت به شدت می‌خواهد به جهانیان نشان دهد که آمریکا از یک جامعه ایده آل برخوردار است در حالی که این کاملا یک تصور اشتباه می‌باشد.

قندیل عباس قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکا توسط پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس را جنایتی فجیع و محکوم دانست و تاکید کرد: قتل فلوید حقیقت عریان بی‌عدالتی و نژادپرستی در آمریکا را آشکار کرده است.

وی افزود: متاسفانه امروز خیلی‌ها از جمله رسانه‌های بین المللی به ویژه رسانه‌های داخلی آمریکا از نقض حقوق بشر در جامعه این کشور صحبتی نمی‌کنند زیرا آنان تحت فشار و کنترل حاکمیت و دولت آمریکا هستند.

این استاد پاکستانی گفت: فهرست نقض حقوق بشر در داخل آمریکا و تخلفاتی که آنان در سایر کشورها مرتکب شده‌اند، طولانی است. اما موضوع مهم تغییر طرز فکر مردم آمریکا در جامعه است با این حال به رغم تلاش‌هایی در طول تاریخ برای پایان تبعیض، این چالش و به عدالتی همچنان در آمریکا بیداد می‌کند.

جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی در پنجم خردادماه در جریان تظاهرات خیابانی توسط یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در آمریکا کشته شد که واکنش جهانی را در پی داشت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*