سه‌شنبه 17 مهر 1403

استانداران مرزی ایران با کشورهای همسایه نشست‌های مشترک برگزار می‌کنند

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
استانداران مرزی ایران با کشورهای همسایه نشست‌های مشترک برگزار می‌کنند

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ریاست کمیسیون استانی و منطقه‌ای کمیته مشترک ایران و روسیه با وزارت کشور است، گفت: هفته گذشته با وزارت امور خارجه جلساتی داشتیم تا استان‌های مرزی با استان‌های مرزی کشور‌های همسایه جلسات مشترکی را برگزار کنند.

خبرگزاری میزان - بابک دین پرست امروز در یک نشست خبری به مناسبت هفته دولت، در پاسخ به سؤال میزان مبنی بر اینکه در طول هفت سال گذشته با چه کشورهایی در منطقه ارتباط تجاری و اقتصادی برقرار شده است، بیان داشت: وزارت کشور مسئولیت و وظیفه ارتباط مستقیم با دیگر کشورها را ندارد.

وی با بیان اینکه 16 استان مرزی در کشور داریم، عنوان کرد: استان خراسان شمالی یکی از استان‌های مرزی ماست که مبادله تجاری مرزی مستقیم با ترکمنستان ندارد.

معاون وزیر کشور یاد آور شد: برای اینکه مبادلات تجاری استان‌های مرزی با استان های مرزی کشورهای همسایه، انجام شود مصوبه‌ای از هیئت وزیران اخذ شد تا استانداران در مواقع اضطراری بتوانند سفر به استان‌های مجاور در کشورهمسایه داشته باشند.

دین پرست بیان داشت: هفته گذشته با وزارت امور خارجه جلساتی داشتیم تا استان‌های مرزی با استان‌های مرزی کشورهای همسایه جلسات مشترکی را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: مسئولیت کمیسیون همکاری استانی و منطقه ای، کمیته مشترک ایران و روسیه با وزارت کشور است و سند همکاری آن سال قبل برگزار شد و ریاست کمیته مشترک با وزیر نیرو است که معاونت اقتصادی وزارت کشور، گزارش عملکرد یکساله خود را هفته گذشته برای وزارت نیرو ارسال کرد.